Tylko 36 tys. aut VW trefne

Liczba samochodów Volkswagena z zaniżonymi przez producenta emisjami spalin jest znacznie mniejsza - ogłosił sam zainteresowany i zyskał na giełdzie 6 proc.

Aktualizacja: 09.12.2015 14:19 Publikacja: 09.12.2015 13:23

Tylko 36 tys. aut VW trefne

Foto: Bloomberg

Volkswagen oświadczył, że jedynie ok.36 tys. samochodów to dotyczy, znacznie mniej od wymienianych w listopadzie 800 tys, w których miał zaniżyć emisję spalin i zużycie paliwa. Skandal mógłby dotyczyć 11 mln pojazdów na świecie.

Kryzys największego producenta aut w Europie dotyczył początkowo oprogramowania w wersjach z dieslami,w których VW przyznał się do zaniżenia realnej emisji związków azotu. 3 listopada Niemcy podali, że fałszowali także zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach benzynowych sprzedanych główne w Europie, spodziewali się kosztów co najmniej 2 mld euro wraz z odszkodowaniami dla klientów.

"Nie potwierdził się ujemny wpływ na wyniki finansowe. To czy będzie nieduży zależeć od wyników przeskalowania pojazdów" - stwierdziła firma.

Zdaniem analityka w NordLB, Franka Schope, wygląda na to, że skala problemów w VW maleje, ale on zalecił sprzedaż akcji tej spółki.

Rada nadzorcza VW omawia w środę stan postępowania wyjaśniającego. zapozna się także z informacją szefa Audi, jakie kroki zamierza podjąć dla sunięcia problemu w luksusowych autach z dieslami, w których oprogramowanie pozwalało omijać amerykańskie limity emisji spalin.

Prezes Audi, Ruperrt Stadler poinformował wcześniej na wiecu w Infgolstadt z udziałem 7 tys. pracowników, że firma znalazła proste rozwiązanie techniczne dla tych limuzyn. Dotyczy ok.85 tys. modeli z 3-litrowymi silnikami V6; w tej liczbie są też auta Porsche i VW z tymi silnikami.

- Dyskusje dotyczą szybkich, bezpośrednich i przyjaznych dla klienta rozwiązań. Każdego dnia dokonujmy kolejnego kroku w rozwiązaniu tego - stwierdził.

Prezes całej grupy, Matthias Mueller oświadczył w listopadzie, że przestrojenie 8,5 mln samochodowy z mniejszymi dieslami w Europie będzie możliwe z technicznego i finansowego punktu widzenia, ale nie wymienił kosztów tej akcji.

Volkswagen oświadczył, że jedynie ok.36 tys. samochodów to dotyczy, znacznie mniej od wymienianych w listopadzie 800 tys, w których miał zaniżyć emisję spalin i zużycie paliwa. Skandal mógłby dotyczyć 11 mln pojazdów na świecie.

Kryzys największego producenta aut w Europie dotyczył początkowo oprogramowania w wersjach z dieslami,w których VW przyznał się do zaniżenia realnej emisji związków azotu. 3 listopada Niemcy podali, że fałszowali także zużycie paliwa i emisję CO2 w pojazdach benzynowych sprzedanych główne w Europie, spodziewali się kosztów co najmniej 2 mld euro wraz z odszkodowaniami dla klientów.

Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika