Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych trwa sezon publikacji sprawozdań za trzeci kwartał roku obrachunkowego. Raporty z wynikami za miniony kwartał opublikowały już m.in. obuwnicze firmy CCC i Gino Rossi, a we środę i czwartek dołączyły do nich odzieżowe firmy: Vistula Group, CDRL (właściciel marki Coccodrillo) czy poznański Solar.
Wyniki dają jak zwykle mieszany obraz branży, na którą składają się giganci kupujący firmy e-commerce oraz tradycyjne sieci sklepów w kraju i za granicą, firmy średniej wielkości w nie najgorszej kondycji, a także spółki walczące o przetrwanie.
Dobrze radzi sobie specjalizująca się w produktach z wyższej półki cenowej Vistula Group, grupa odzieżowo-jubilerska, do której należy także marka W.Kruk. W ciągu dziewięciu miesięcy kierowana przez Grzegorza Pilcha grupa odnotowała 533,5 mln zł przychodów, o 14,6 proc. więcej niż przed rokiem. Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) i zysk netto Vistuli również urosły, ale wolniej niż wpływy ze sprzedaży. EBITDA zamknęła się sumą 43,7 mln zł (wzrost o 2,1 proc. rok do roku), a zysk netto 21,1 mln zł, co daje wzrost o 8,3 proc. rok do roku.
Zarząd Vistuli podtrzymał, że w całym 2018 r. przychody zwiększą się w dwucyfrowym tempie, a dynamika wzrostu zysku netto będzie szybsza. Ograniczono natomiast nieco cel co do rozwoju powierzchni handlowej sklepów grupy.