fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Inteligentne ubrania nie tylko dla sportowców

Adobe
Dziś obudowana technologiami odzież produkowana jest z myślą o sportowcach. Ale producenci chcą ją zaoferować także innym klientom.

„Inteligentnym" ubraniem najczęściej określa się dziś koszulkę, która – dzięki wbudowanym czujnikom – monitoruje rytm pracy serca czy zużycie energii podczas ćwiczeń fizycznych. Takie koszulki produkują firmy specjalizujące się w ubieraniu sportowców, jak Sensoria, OMsignal czy Hexoskin. Raczej nie trafi się na nie w każdym sportowym sklepie, choć z technologiami eksperymentują już Nike (niedawno wprowadził na rynek koszulki dla fanów NBA, które dzięki specjalnej naszywce zintegrowanej z aplikacją po jednym zetknięciu z telefonem dostarczają m.in. informacji o koszykarskiej lidze) czy Adidas.

– Sprzedaż inteligentnych ubrań będą w ciągu najbliższych pięciu lat napędzać klienci prywatni, rosnąć będzie także znaczenie takich rozwiązań w przedsiębiorstwach, gdzie mogą pomóc zadbać o bezpieczeństwo pracowników i nadzór nad nimi – komentuje Ryan Harbison, analityk z firmy ABI Research, która przewiduje, że w tym roku na świecie sprzeda się 5 mln inteligent...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA