Inteligentne ubrania nie tylko dla sportowców

Dziś obudowana technologiami odzież produkowana jest z myślą o sportowcach. Ale producenci chcą ją zaoferować także innym klientom.

Publikacja: 12.11.2017 21:00

Foto: Adobe Stock

„Inteligentnym" ubraniem najczęściej określa się dziś koszulkę, która – dzięki wbudowanym czujnikom – monitoruje rytm pracy serca czy zużycie energii podczas ćwiczeń fizycznych. Takie koszulki produkują firmy specjalizujące się w ubieraniu sportowców, jak Sensoria, OMsignal czy Hexoskin. Raczej nie trafi się na nie w każdym sportowym sklepie, choć z technologiami eksperymentują już Nike (niedawno wprowadził na rynek koszulki dla fanów NBA, które dzięki specjalnej naszywce zintegrowanej z aplikacją po jednym zetknięciu z telefonem dostarczają m.in. informacji o koszykarskiej lidze) czy Adidas.

Pozostało 82% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Koniec niemieckiego raju? Hiszpańskie wyspy mówią dość pijackim imprezom
Biznes
Biały Dom przyśpiesza pomoc dla Ukrainy. Nadciągają Patrioty, Bradley’e i Javelin’y
Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii