Unimot stawia na panele słoneczne

Giełdowa grupa rozpoczyna współpracę z Blachotrapezem. Dzięki niej obie firmy chcą rozwinąć działalność w nowych biznesie.

Publikacja: 19.08.2020 21:00

Unimot stawia na panele słoneczne

Foto: Adobe Stock

Unimot Energia i Gaz, firma z grupy giełdowego Unimotu, rozwijająca sprzedaż paneli słonecznych pod marką Avia Solar, podpisała umowę o współpracy z Blachotrapezem, czołowym polskim producentem pokryć dachowych i elewacyjnych. – Tworząc markę Avia Solar, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w sprzedaży energii elektrycznej i gazu i zaoferować klientom kompleksową, multiproduktową ofertę montażu instalacji fotowoltaicznych, połączonych z magazynowaniem energii, uzupełniając je dostawami energii z sieci. Naszą ofertę kierujemy zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych – mówi Andrzej Moczydłowski, wiceprezes Unimotu Energia i Gaz.

Przekonuje, że firma wśród klientów biznesowych jest dobrze rozpoznawalna i ma dużą bazę kontaktów, a także własnych doradców biznesowych. Mocnego wsparcia potrzebowała za to, aby dotrzeć z ofertą do klientów indywidualnych, w czym ma właśnie pomóc Blachotrapez. Prezes tej spółki Rafał Michalski uważa, że instalacja coraz bardziej popularnych paneli słonecznych, które w większości przypadków montuje się na dachach budynków, jest dla firmy rynkiem bardzo bliskim.

– Od dłuższego czasu zastanawialiśmy się, jaka droga będzie najlepsza do wejścia w biznes związany z fotowoltaiką. Postanowiliśmy poszukać partnera, który posiada silną markę na tym rynku i który dobrze wykorzysta naszą rozbudowaną sieć punktów sprzedaży – twierdzi Michalski. Informuje, że Blachotrapez tylko na polskim rynku sprzedaje ponad 50 tys. dachów rocznie, a w całej Europie ponad 100 tys.

– Rynek fotowoltaiki w Polsce do roku 2050 szacuje się na około 50 mld zł. W perspektywie najbliższych trzech lat chcemy, aby spółka Unimot Energia i Gaz z naszej grupy kapitałowej została jednym z liderów tego rynku i osiągnęła przychody na poziomie 276 mln zł – mówi Adam Sikorski, prezes giełdowej firmy. Dodaje, że do realizacji tego celu kierowanych jest obecnie 50 handlowców. Docelowo ma być ich ok. 150. Ponadto liczba ekip monterskich powinna sięgnąć ok. 100. – Poszerzenie tego zaplecza ludzkiego o potencjał sieci sprzedaży Blachotrapezu pozwoli nam znacząco zwiększyć skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów, a tym samym zrealizować postawiony cel – dodaje Sikorski.

Dziś podstawowym biznesem Unimotu jest handel olejem napędowym i biopaliwami, zapewniający grupie zdecydowaną większość wpływów. Od pewnego czasu zarząd dąży jednak do istotnej dywersyfikacji prowadzonej działalności. Z tego też powodu udział pozostałych biznesów systematycznie rośnie. Stosunkowo niedawno grupa weszła w takie obszary działalności, jak handel produktami asfaltowymi i ropą naftową. Tę ostatnią sprowadza z USA oraz Arabii Saudyjskiej i dostarcza do Europy Środkowej. Biznes w tym zakresie prowadzi wspólnie z amerykańską firmą Getka. Ponadto Unimot cały czas rozwija sieć stacji paliw Avia w Polsce i na Ukrainie.

Z ostatnich danych wynika, że w II kwartale giełdowa grupa zanotowała 981,6 mln zł przychodów i 15,4 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Tym samym w ujęciu rok do roku spadły odpowiednio o 2,6 proc. oraz o 7,8 proc. Unimot zapewnia, że mimo niesprzyjającego otoczenia ostatnie miesiące w niektórych obszarach jego działalności były dość dobre. Przede wszystkim wyższe od założeń okazały się ilości sprzedanego oleju napędowego i gazu LPG oraz marże osiągane na handlu nimi. Ponadto firmie udało się zwiększyć sprzedaż biopaliw.

Unimot Energia i Gaz, firma z grupy giełdowego Unimotu, rozwijająca sprzedaż paneli słonecznych pod marką Avia Solar, podpisała umowę o współpracy z Blachotrapezem, czołowym polskim producentem pokryć dachowych i elewacyjnych. – Tworząc markę Avia Solar, postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie w sprzedaży energii elektrycznej i gazu i zaoferować klientom kompleksową, multiproduktową ofertę montażu instalacji fotowoltaicznych, połączonych z magazynowaniem energii, uzupełniając je dostawami energii z sieci. Naszą ofertę kierujemy zarówno do klientów biznesowych, jak i indywidualnych – mówi Andrzej Moczydłowski, wiceprezes Unimotu Energia i Gaz.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Koniec niemieckiego raju? Hiszpańskie wyspy mówią dość pijackim imprezom
Biznes
Biały Dom przyśpiesza pomoc dla Ukrainy. Nadciągają Patrioty, Bradley’e i Javelin’y
Biznes
Start zapisów do Poland Business Run
Biznes
Cybernetyczna wojna nęka firmy i instytucje
Materiał Promocyjny
Dlaczego warto mieć AI w telewizorze
Biznes
Kierunek zielone miasta. Inwestorzy szansą dla metropolii