Włoski producent Nice przejął rodzime Fibaro. Za tę rozpoznawalną już na świecie markę Nice zapłacił ćwierć miliona złotych. Włosi kupili 100 proc. udziałów. Group Maciej Fiedler, twórca Fibar Group i marki Fibaro, przekonuje, że olbrzymia szansa na dalszy rozwój polskiego systemu smart home oraz pozostałych rozwiązań Internetu rzeczy, nad którymi pracują działy badawcze w Poznaniu i Zielonej Górze. - Zdecydowaliśmy się na ofertę Nice, ponieważ poszukiwaliśmy inwestora, który nie tylko pozwoli marce Fibaro dalej rozwijać się w zaplanowanym przez nas kierunku, ale również zapewni nam środki na dalsze badania i sam skorzysta z naszego zaawansowanego technologicznie know-how. Wzbogaci to również portfolio produktów obu firm – mówi prezes Fiedler.

Dotychczas polski system współpracował z automatyką do bram garażowych, czy rolet. Dzięki połączeniu sił z włoskim producentem klienci docelowo otrzymają bardziej zintegrowane rozwiązania - w przyszłości będzie można np. nadawać zdalny, automatyczny dostęp do garażu wybranym autom lokalizowanym przez GPS, bądź po numerach rejestracyjnych.

– Odpowiada to potrzebom rynkowym, klienci poszukują obecnie jak najbardziej kompleksowych i zintegrowanych rozwiązań z dziedziny automatyki domowej – podaje Fibar Group w komunikacie. Przejęcie za 250 mln zł to największa inwestycja w branży smart home i IoT dokonana przez grupę Nice. Włoskie przedsiębiorstwo działa w branży automatyki do bram, bram garażowych, systemów zacieniania, systemów parkowania, bezprzewodowych systemów alarmowych oraz zabezpieczeń domowych do budynków mieszkalnych, komercyjnych i przemysłowych. Wartość eksportu tej grupy w 2017 r. wynosiła 325 mln euro, co stanowiło ponad 90 proc. jej całkowitych przychodów.