Reklama

Do fryzjera zapisy tylko zdalne. Koniec z kawą u kosmetyczki

Po niedawnych, ogólnikowych deklaracjach, że może w maju, jest już konkretna data -18 maja. Są już także gotowe konkretne wytyczne dla mających wtedy ruszyć salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych.

Aktualizacja: 10.05.2020 15:42 Publikacja: 10.05.2020 11:09

Do fryzjera zapisy tylko zdalne. Koniec z kawą u kosmetyczki

Foto: materiały prasowe

Wizyty u fryzjera czy kosmetyczki będzie można umawiać tylko zdalnie (telefonicznie albo online), przed każdą wizytą klienta czeka pomiar temperatury i krótka ankieta dotycząca stanu jego zdrowia, koniec z częstowaniem klientów kawą czy herbatą, tym bardziej, że wszyscy mają w salonach nosić maseczki – to niektóre z gotowych już wytycznych, które określają zasady bezpiecznego działania usług fryzjerskich i kosmetycznych w czasie pandemii. Wszystko wskazuje na to, że już za tydzień będzie można się przekonać, jak te zasady sprawdzają się praktyce.

Sobotnia deklaracja wicepremier Jadwiga Emilewicz, która na antenie RMF FM stwierdziła, że 18 maja możliwe jest otwarcie zakładów fryzjerskich i kosmetycznych zelektryzowała branżę określającą się z angielska jako beauty, która zatrudnia w Polsce ok. 300 tys. osób.

Wprawdzie wicepremier zastrzegła, że powrót fryzjerów i kosmetyczek będzie możliwy tylko pod warunkiem, że nie nastąpi gwałtowny wzrost zakażeń koronawirusem - lecz termin 18 maja jest bardzo realny. Tym bardziej, że przygotowania do odmrożenia branży szły ostatnio pełną parą. Ministerstwo Rozwoju poinformowało w piątek, że już od ponad dwóch tygodni prowadzi z przedstawicielami branży beauty konsultacje dotyczące warunków jej działania w czasie pandemii.

Reklama
Reklama

Czytaj także: Miliardy z tarczy finansowej płyną szerokim strumieniem

Ich wynikiem są właśnie cytowane wyżej wytyczne dla zakładów fryzjerskich i kosmetycznych- bazujące na przewodniku, który opracował Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. Według informacji związku, wytyczne, skonsultowane już z innymi organizacjami branżowymi, ma jeszcze zaakceptować Główny Inspektor Sanitarny zanim oficjalnie opublikuje je Ministerstwo Rozwoju.

- W trakcie rządowych i branżowych konsultacji, w których braliśmy pod uwagę zarówno sytuację małych, jednoosobowych działalności jak i sieci salonów, wypracowaliśmy kompromis – wytyczne, dzięki którym zarówno klient, jak i pracownik może czuć się bezpiecznie – podkreśla Blanka Chmurzyńska Brown, dyrektor generalna PZPK. Jak dodaje dr Justyna Żerańska, autorka przewodnika PZPK, w jego opracowaniu wykorzystano doświadczenia innych branż wymagających bliskiego kontaktu z klientem (m.in. stomatologii) a także innych państw Unii.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego przygotował już infografiki z wykazem najważniejszych rekomendacji i zachęca, by salony zamieszczały na drzwiach wejściowych ich wydruk.

Majowe odmrożenie usług fryzjerskich i kosmetycznych przychodzi w ostatniej chwili- jak wynika z najnowszego sondażu, który w kwietniu przeprowadziła wśród 215 właścicieli salonów fryzjerskich sieć hurtowni tej branży Fale Loki Koki. Według niego, prawie trzy na dziesięć badanych salonów nie ma już żadnych rezerw finansowych a cztery na dziesięć ma środki jedynie na miesiąc działalności – czyli do końca maja. Potem musieliby zacząć zwalniać pracowników a nawet zwijać biznes.

Biznes
Jak amerykański rząd przejmuje udziały w strategicznych spółkach
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Biznes
PFR pokazał strategię na kolejne 5 lat. Zakłada solidny wzrost wartości aktywów
Biznes
Najlepsi z najlepszych Listy 2000 „Rzeczpospolitej”
Biznes
Polski atom zatwierdzony, finanse pod presją i chipy Nvidii dla Chin
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
KGHM stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama