Wszystko wskazuje, że połączenie LOT do Tokio było strzałem 10. W pierwszym kwartale średnia wypełnienia zbliża się do 80 proc., a zima to najtrudniejszy sezon w lotnictwie na naszej półkuli. Od kwietnia sprzedaż rośnie, bo wtedy w okolicach Tokio zaczyna się sezon kwitnienia wiśni, jedna z największych atrakcji turystycznych w Japonii. Połączenie Lotnisko Chopina - Tokio Narita zostało uznane za najważniejsze wydarzenie na rynku lotniczym przez brytyjski Airline, Network News and Analysis News (Anna Aero).
Wczorajszy lot z Barcelony do Warszawy był wypełniony praktycznie do ostatniego miejsca. Oprócz rejsów do stolicy Katalonii, LOT po restrukturyzacyjnej przerwie wznowił/otworzył także połączenia do Kiszyniowa, Duesseldorfu, Zagrzebia, Zurychu, Belgradu i Erywania. W lecie dojdą kolejne zagraniczne lotniska.
Nowi w Warszawie i w Krakowie
W lecie - od czerwca do października - z Warszawy i Katowic do Salonik i Heraklionu będzie latała grecka linia Ellinair. Ceny biletów z bagażem (1 sztuka plus torba podręczna) kosztują od 97 euro. W sezonie letnim warszawskie lotnisko zamierza testować przez niespełna trzy miesiące Air Canada Rouge, który konkurując z LOT-em z Toronto do Warszawy chce latać 3 razy w tygodniu.
Cztery nowe połączenia linii regularnych zyska w tym roku krakowskie lotnisko Balice. Air France chce uruchomić rejsy do Paryża. SAS poleci z tego portu do Kopenhagi, KLM do Amsterdamu, a British Airways wróci z rejsami na londyńskie Heathrow.
Nieoczekiwanie w trzecim tygodniu stycznia Anna Aero jako najciekawsze połączenie wybrała także loty z Szyman do Krakowa i Berlina. Okazuje się, że mazurskie lotnisko właśnie pozyskało kolejnego regularnego przewoźnika — słoweńską Adrię, która wyspecjalizowała się w dowożeniu Lufthansie pasażerów do Monachium. Trasa Szymany-Monachium znalazła się już w rozkładzie Adrii „Lato 2016". Samoloty łączące Mazury ze stolicą Bawarii mają latać 3 razy w tygodniu od 27 marca. Na podobnych zasadach Adria, która właśnie została sprzedana za 100 tys. euro niemieckiemu 4K Invest, ma dowozić Lufthansie pasażerów z Prisztiny i Tirany. W Polsce Słoweńcy latają jeszcze z Łodzi do Monachium i Amsterdamu. Zimowe połączenia od listopada 2016 z Modlina do Tuluzy ogłosił Ryanair. Ale wiadomo, że nowych tras z Polski będzie więcej. Irlandzka linia nieustannie prowadzi analizy opłacalności siatki.