Francuzi wybrali też dwóch członków kierownictwa w Louis Vuitton (galanteria skórzana, damskie torebki) do kierowania Tiffany i stwierdzili, że dokonają zmian w ekipie projektantów. Nowi skupią się na wyrobach mających przyciągać młodych ludzi i klientów z Azji — pisze Reuter.

Alexandre Arnault (28 lat) zostanie wiceprezydentem Tiffany z uprawnieniami wykonawczymi, odpowiedzialnym za produkt i komunikację z mediami. Wcześniej kierował marką Rimowa (walizki, torby podróżne). Jest jednym z 4 synów miliardera, mówi płynnie po angielsku, towarzyszył ojcu w podróży do Stanów w 2017 r. na spotkanie z nowym prezydentem Donaldem Trumpem. W okresie, gdy kierował Rimową, firma nawiązała współpracę z marką odzieży sportowej Supreme, aby przyciągnąć uwagę młodszych klientów.

Na nowym stanowisku młody Arnault będzie podlegać dwóm zwierzchnikom „wagi ciężkiej” w LVMH: Michaelowi Burke, szefowi rady nadzorczej i prezesowi najcenniejszego działu Vuittona, który (Burke) zostanie też szefem rady dyrektorów w Tiffany, oraz Anthony'emu Ledru, który kierował Vuittonem w Stanach i odpowiadał za działalność handlową tej marki na świecie, a wcześniej pracował w Tiffany i u Cartiera.

„Pomysł połączenia pary doświadczonych menedżerów z członkami rodziny stwarza owocne warunki” — uznał w nocie Luca Solca z banku Bernstein. Analitycy spodziewają się, że LVMH — właściciel także marek m.in: Belvedere (wódka), Bulgari (biżuteria), Christian Dior, Givenchy, Guerlain, Kenzo (perfumy), Chaumet, TAG Heuer, Fred, Hublot, Zenith (zegarki), Fendi, Louis Vuitton (ubrania, galanteria skórzana), Glenmorangie (whisky), Hennessy (koniak), Veuve Clicquot (szampan), Chateau d'Yquem (wino) — przeprowadzi przegląd wszystkiego w Tiffany, od sieci jej butików po strategię sprzedaży online, w miarę zmiany pozycji tej marki i usprawniania jej. Konglomerat wykorzysta przy tym doświadczenia innej firmy jubilerskiej Bulgari, którą przejął w 2011 r., co zwiększyło jego marże i sprzedaż. Nie będzie też unikać działań obniżających koszty, choć ma dużo pieniędzy na solidny marketing.

Z Tiffany odejdą jej główny dyrektor artystyczny, Reed Krakoff (59) i naczelna dyrektor marki, Daniella Vitale. LVMH nie podał, kto ich zastąpi.