Reklama

H&M: Przynieś stare ubrania, w 5 godzin przerobimy je na nowe

Sieć H&M wprowadza wyjątkową usługę, dzięki której klienci będą mogli w łatwy sposób przerobić stare, nieużywane ubrania na nowe. Na razie usługa dostępna jest w Sztokholmie.

Aktualizacja: 10.10.2020 15:57 Publikacja: 10.10.2020 15:29

H&M: Przynieś stare ubrania, w 5 godzin przerobimy je na nowe

Foto: www.hm.com

ala

Szwedzka sieć odzieżowa walczy z problemem wielkich ilości wyrzucanej przez konsumentów nieużywanej odzieży. Wprowadzała już zbiórki starych ubrań, za które klienci mogli otrzymać punkty i rabaty w sklepach, a teraz opracowała jeszcze inną innowacyjną metodę zachęcającą do recyklingu.

W swoim ojczystym mieście, Sztokholmie, H&M uruchomi w najbliższy poniedziałek (12 października) wyjątkową usługę, która pozwoli przerobić stare ubrania na nowe. Wystarczy, że klient przyniesie do sklepu nieużywaną część garderoby, a ta zostanie najpierw umyta, a następnie włożona do maszyny o nazwie Looop, która rozdziera i szatkuje tekstylia. Z uzyskanych włókien wytwarza się nowe ubrania.

Cały proces odbywa się na oczach klienta i trwa około 5 godzin. Klienci mogą wybrać między trzema wariantami finalnej odzieży, którą uzyskają po przetworzeniu starych tekstyliów: swetrem, kocykiem dziecięcym bądź szalikiem. Sieć zapowiedziała już, że rozszerzy w najbliższym czasie ofertę, gdy lepiej zaznajomi się z możliwościami maszyny. Cała usługa kosztuje od 11 do 16 dol., czyli około 40-60 zł.

Jak twierdzi H&M, maszyna Looop może przetwarzać kilka różnych tekstyliów w jednym czasie, a proces recyklingu jest przyjazny dla środowiska, ponieważ nie wymaga użycia wody ani żadnych środków chemicznych. Jedyną jego nieekologiczną stroną jest fakt, że do przerobienia niektórych tkanin na nowe ubrania potrzeba czasem dodatkowych materiałów, ale ich ilość ma być ograniczona do minimum i mają być to wyłącznie „surowce pozyskane w sposób zrównoważony”.

Reklama
Reklama

Maszyna Looop jest dostępna na razie tylko w jednym sklepie H&M w Sztokholmie. Sieć nie zdradza jeszcze, czy ma plany rozszerzyć usługę na inne rynki.

„Cały czas prowadzimy badania nad nowymi technologiami i innowacjami, by wspierać transformację przemysłu odzieżowego i pracować nad sposobami ograniczenia zależności od materiałów pierwotnych. Zachęcenie do tego klientów jest kluczem do wprowadzenia prawdziwej zmiany i jesteśmy podekscytowani tym, co Looop zainspiruje” - podkreślił Pascal Brun, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w H&M, cytowany w komunikacie na stronie firmy. 

H&M, podobnie jak cała branża odzieżowa, nie ma teraz łatwo z uwagi na pandemię koronawirusa. Wprawdzie szwedzka sieć zanotowała mniejszy niż oczekiwano spadek zysków w trzecim kwartale, ale już ogłosiła, że zamierza zamknąć w przyszłym roku setki sklepów stacjonarnych. Głównym powodem tego jest rosnąca popularność zakupów internetowych, która może się utrzymać także po pandemii.

Biznes
KGHM stawia na innowacje
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Biznes
Potrzebujemy inwestycji i stabilności, a nie populizmu
Biznes
Liderzy wzrostu w trudnym czasie
Biznes
„Król kabanosów” musi zapłacić 20 mln zł. Sąd podniósł wartość listu żelaznego
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Kompetencje, których nie da się uczyć jak dawniej
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama