Polskie firmy produkują miliony maseczek i fartuchów

W Polsce powstają miliony sztuk środków ochrony niezbędnych w walce z epidemią – wynika z informacji GUS. Trudno jednak ocenić, czy to wartości wystarczające w stosunku do potrzeb.

Aktualizacja: 27.05.2020 11:22 Publikacja: 27.05.2020 11:14

Polskie firmy produkują miliony maseczek i fartuchów

Foto: Adobe Stock

GUS przeprowadził nietypowe badanie i zapytał większe firmy, zatrudniające 50 osób i więcej, o ich produkcję środków ochrony potrzebnych do przeciwdziałania epidemii Covid-19. Okazało się, że w Polsce w samym kwietniu wyprodukowano ok. 3,4 mln zł maseczek ochronnych stosowanych w medycynie, a w okresie marze-kwiecień – w sumie 8,4 mln zł.

Znacznie więcej powstaje maseczek ochronnych innych niż medyczne – 23,1 mln zł sztuk w kwietniu i 27 mln w ciągu dwóch ostatnich miesiącach. W sumie można wyliczyć, że w marcu i kwietniu wyprodukowano 35,4 mln różnego rodzaju maseczek.

Do tego powstało też 1,7 mln przyłbic ochronnych, 37,8 tys. gogli, 855 tys. zestawów odzieży ochronnej (kombinezonów, fartuchów) oraz 260 tys. par rękawiczek gumowych.

Nie wyprodukowano ani jednego respiratora.

Za to przedsiębiorstwa wyprodukowały 35,6 mln kilogramów płynów i żeli odkażających, 4,48 mln chusteczek odkażających oraz 1,7 mln kg mydła o właściwościach dezynfekujących.

GUS przeprowadził nietypowe badanie i zapytał większe firmy, zatrudniające 50 osób i więcej, o ich produkcję środków ochrony potrzebnych do przeciwdziałania epidemii Covid-19. Okazało się, że w Polsce w samym kwietniu wyprodukowano ok. 3,4 mln zł maseczek ochronnych stosowanych w medycynie, a w okresie marze-kwiecień – w sumie 8,4 mln zł.

Znacznie więcej powstaje maseczek ochronnych innych niż medyczne – 23,1 mln zł sztuk w kwietniu i 27 mln w ciągu dwóch ostatnich miesiącach. W sumie można wyliczyć, że w marcu i kwietniu wyprodukowano 35,4 mln różnego rodzaju maseczek.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika
Materiał partnera
Handel z drugiej ręki napędza e-commerce
Materiał partnera
TOGETAIR 2024: drogi do ocalenia Ziemi