Reklama
Rozwiń
Reklama

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Rosnący w szybkim tempie polski rynek dóbr luksusowych to także szansa dla krajowych producentów selektywnych produktów, na czele z biżuterią i kosmetykami.

Aktualizacja: 02.01.2020 12:59 Publikacja: 02.01.2020 12:53

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Na tle globalnych wydatków na luksus, które firma doradcza Bain &Company wyceniła pod koniec 2019 r. na 1,3 biliona euro, czyli ponad 5,5 biliona złotych, Polska wygląda więcej niż skromnie. Jednak nasz rynek luksusu, którego wartość firma audytorsko–doradcza KPMG szacowała w 2019 r. na 25,2 mld złotych (o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), swoim tempem rozwoju przyciąga coraz więcej globalnych graczy, stwarzając też szanse rozwoju dla sporej grupy krajowych firm. Nie mają one wprawdzie szans na konkurencję w największym segmencie luksusowego rynku - jakim są samochody (według KPMG odpowiadają za niemal dwie trzecie polskich wydatków na luksus), ale bez kompleksów rywalizują na rynku biżuterii, kosmetyków, a także mody. Do tej konkurencji zachęca rosnąca grupa dobrze zarabiających Polaków (powyżej 7, 1 tys. zł brutto miesięcznie), która powiększyła się w 2019 r. do 1,6 mln osób, czyli o 200 tys. w porównaniu z poprzednim rokiem.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama