Meschke zapytany o korzyści z wejścia na giełdę stwierdził, że Ferrari i Aston Martin skorzystały na debiucie i Porsche powinno zastanowić się, jak stać się bardziej atrakcyjną firmą. Dyrektor dodał, że każde przedsiębiorstwo powinno zastanawiać się, czy jest interesujące tworzenie konkurencyjnych działów. Nie wyjaśnił jednak, na czym oparł swą wycenę producenta luksusowych aut sportowych.

Jedna z przedstawicielek prasowych firmy potwierdziła słowa Meschke i powiedziała, że firma nie ma obecnie planów częściowego czy pełnego notowania swych akcji. Grupa Volkswagena również stwierdziła, że nie ma projektu pierwotnej oferty publicznej dla Porsche.

Analitycy z Evercore ISI uważają, że debiut albo wyodrębnienie Porsche z Volkswagena jest jednym z najbardziej oczywistych sposobów zwiększenia wartości dla firmy matki. „Uważamy, że Porsche mogłoby zapewnić akcjonariuszom Volkswagena najskromniej licząc dodatkowe 27-49 mld euro”- napisali.

Porsche AG należy w całości do Volkswagena AG, a rodziny Porsche i Piechów mają w VW 52,2 proc. praw głosu za pośrednictwem wspólnego holdingu Porsche Automobil Holding SE.