Od 1 września zaczyna obowiązywać nowa procedura testowania WLTP emisji spalin przez lekkie pojazdy osobowe i dostawcze w ograniczonej liczbie ośrodków. Do sprzedaży będą kierowane tylko takie, które zostaną sprawdzone po nowemu. Volkswagen przyznał w czerwcu, że spodziewa się opóźnień w sprzedaniu na świecie do 250 tys. pojazdów i zamierza zmniejszyć produkcję pewnych modeli w niektórych fabrykach.

Firma wynajęła kilka wielopiętrowych parkingów i otwartych terenów na samochody, których nie będzie mogła dostarczyć klientom. Termin gromadzenia pojazdów będzie zależeć od zakładu, w którym są produkowane — wyjaśniła rzeczniczka. Jedną z rozważanych opcji jest wykorzystanie terenów budowanego z opóźnieniem lotniska Berlin-Brandeburg, ale decyzja jeszcze nie zapadła — dodała.


Firma podała w czerwcu, że główny zakład w Wolfsburgu nie będzie produkować przez 1-2 dni w tygodniu od sierpnia do końca września. Na kilka dni zostanie zamknięta fabryka w Zwickau, co wpłynie na opóźnienia w produkcji podzespołów. Zakład w Emden będzie mieć kilkudniowe postoje w III i IV kwartale z powodu małego popytu na samochody średniej wielkości.