Reklama

Część Banku Handlowego trafi na sprzedaż?

Amerykański Citigroup, główny akcjonariusz Banku Handlowego, chce wyjść z kilku rynków.

Aktualizacja: 15.04.2021 15:43 Publikacja: 15.04.2021 15:37

Część Banku Handlowego trafi na sprzedaż?

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Citigroup w opublikowanej dzisiaj prezentacji wynikowej podał, że będzie dążył do wyjścia z segmentów detalicznych na 13 rynkach, w tym z polskiego. Bank w prezentacji wyników za I kwartał 2021 roku, wśród najnowszych podjętych decyzji strategicznych, wymienił wyjście z segmentów detalicznych na 13 rynkach w Azji i w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Bank Handlowy w dzisiejszym raporcie bieżącym, nawiązującym do wspomnianej prezentacji, potwierdził, że planowane przez amerykańską grupę zmiany te dotyczą również bankowości detalicznej w Polsce. „Bank zwróci się z formalną prośbą do Citigroup, jako swojego strategicznego akcjonariusza, w celu poznania szczegółów planowanych zmian. Jednocześnie bank podkreśla, że kontynuuje bieżącą obsługę wszystkich klientów zapewniając najwyższe standardy oraz jakość oferowanych produktów i usług. Powyższe zmiany nie mają wpływu na działalność w obszarze bankowości instytucjonalnej” – podał Bank Handlowy. Citigroup ma 75 proc. jego akcji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Banki
ING Bank Śląski z dużym zyskiem i rekordem w hipotekach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Banki
Wyniki mBanku nieco rozczarowały. Ale są i tak wyjątkowe dobre
Banki
Bank Pekao z rekordowym zyskiem w III kwartale. Pomaga wzrost kredytów
Banki
Masowe zwolnienia w największym banku Rosji. Pracę straci 13,5 tysiąca ludzi
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Banki
Santander BP poprawia wynik i szykuje się do przejęcia przez Erste
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama