Dzisiaj Bankowy Fundusz Gwarancyjny zdecydował o przymusowej restrukturyzacji Idea Banku. BFG podkreśla, że dotychczasowi klienci Idei nie muszą podejmować żadnych działań. Wszystkie produkty pozostają aktywne, nie zmienią się numery kont ani kod SWIFT. Dostęp do bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej nadal będzie aktywny (hasła i loginy pozostają bez zmian) – za wyjątkiem wcześniej zaplanowanej przez bank przerwy technicznej od godz. 20:00 w czwartek, 31 grudnia, do godz. 04:00 w piątek 1 stycznia.

Klienci mogą korzystać z kart (płatności i wypłaty z bankomatów) zgodnie z dotychczasowymi zasadami, przy czym w związku ze wspomnianą wyżej przerwą techniczną transakcje kartami płatniczymi będą realizowane do wysokości dostępnych środków na koncie z godziny 18:00 dnia 31 grudnia. Według BFG transakcje i operacje realizowane są na bieżąco; usługa Express Elixir może być czasowo niedostępna.

Co z depozytami klientów indywidualnych Idea Banku wartymi ponad 100 tys. euro (to limit gwarancji BFG)? Fundusz wskazuje, że „wszystkie środki na rachunkach bankowych zostaną przeniesione do Banku Pekao i są bezpieczne”, co oznacza, że depozytariusze Idea Banku nie utracą żadnych środków na przymusowej restrukturyzacji. Odsetki od lokat nie przepadną: „produkty będą utrzymane na dotychczasowych warunkach. Odsetki zostaną naliczone w terminie zapadalności lokaty” – podaje BFG.

Oddziały Idea Banku będą dostępne dla klientów, ale zmieni się ich aranżacja i będą funkcjonować pod szyldem Banku Pekao. W poniedziałek, 4 stycznia 2021 r., oddziały będą otwarte od godziny 13:00.