#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki walczą o młodych ludzi

Wygoda, łatwość dostępu i funkcjonalność. To jest to, co adresujemy dzisiaj do młodych ludzi - mówi Wojciech Rybak, członek zarządu Banku Millennium.

Aktualizacja: 02.09.2016 13:45 Publikacja: 02.09.2016 13:04

#RZECZoBIZNESIE: Wojciech Rybak: Banki walczą o młodych ludzi

Foto: Rzeczpospolita

Banki coraz bardziej doceniają, jak cenni są dla nich również najmłodsi klienci. Ofert skierowanych do młodych ludzi stale przybywa i są one coraz lepiej dostosowane do potrzeb pokolenia Y – osób stale podłączonych z internetem i praktycznie nie rozstających się ze swoim smartfonem. W jaki sposób skutecznie dotrzeć do tzw. millenialsów?

- Docieramy do młodych klientów tymi samymi produktami, co do klientów z innych pokoleń. Różni się natomiast sposób, w jaki klienci z młodszego pokolenia używają produktów finansowych – mówi Wojciech Rybak.

- Myślę, że kluczem do sukcesu jest łatwość w dostępie do poszczególnych operacji – podkreśla.

Czasy, kiedy studenci w celu odebrania stypendium uczelnianego musieli osobiście wybrać się do banku, wypłacić pieniądze w gotówce i złożyć pokwitowania przy kasie przeminęły już z wiatrem. Teraz dzięki funkcjom takim jak płatności zbliżeniowe czy systemie BLIK klienci mają stały kontakt z bankiem w czasie rzeczywistym, kiedy dokonują dane transakcje. Opcje te cieszą się szczególną popularnością wśród młodych ludzi.

- Przykład innowacji adresowanej nie tylko do młodych, którą bank Millennium zamierza wdrożyć w najbliższych tygodniach, to proces ubezpieczenia pojazdu za pomocą aplikacji mobilnej. Wypełnianie wniosku o ubezpieczenie zawsze trwało dosyć dużo czasu i było obarczone dużym prawdopodobieństwem popełnienia błędu. My dzisiaj proponujemy dokładnie ten sam proces zrobiony za pomocą zaledwie czterech kliknięć – mówi Wojciech Rybak.

- Tak więc wygoda, łatwość dostępu i funkcjonalność. To jest to, co adresujemy dzisiaj do młodych ludzi – podsumowuje.

W którym momencie młodzi ludzie zaczynają interesować się posiadaniem własnego konta w banku? Czy radzą sobie z tym sami czy pomagają im w tym rodzice?

- Z raportu banku Millenium na temat pokolenia millenialsów, który zostanie niebawem opublikowany w całości, wynika, że po raz pierwszy z rachunkiem bankowym młodzi ludzie mają do czynienia w niewielkiej części wtedy, kiedy zadbają o to rodzice, a w większości wtedy, kiedy stają się oni pełnoletni albo zaczynają otrzymywać różnego rodzaju dochody – mówi Rybak.

- My staramy się docierać również do tych młodych ludzi, którzy dopiero wchodzą na swoją ścieżkę samodzielności zawodowej – dodaje. - Ze strony banków to jest duża inwestycja w przyszłość. Uważamy, że ważne jest, by być z klientem przez cały okres jego rozwoju osobistego i zawodowego.

Banki coraz bardziej doceniają, jak cenni są dla nich również najmłodsi klienci. Ofert skierowanych do młodych ludzi stale przybywa i są one coraz lepiej dostosowane do potrzeb pokolenia Y – osób stale podłączonych z internetem i praktycznie nie rozstających się ze swoim smartfonem. W jaki sposób skutecznie dotrzeć do tzw. millenialsów?

- Docieramy do młodych klientów tymi samymi produktami, co do klientów z innych pokoleń. Różni się natomiast sposób, w jaki klienci z młodszego pokolenia używają produktów finansowych – mówi Wojciech Rybak.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Partnera
Kredyt Unia to wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO
Banki
Zysk Aliora nieco powyżej oczekiwań
Banki
Strata NBP w 2023 roku poszła w miliardy złotych. Adam Glapiński pod ostrzałem
Banki
Cezary Stypułkowski, prezes mBanku: Marne prawo, żadna sprawiedliwość, upadła moralność
Banki
Czy ratowanie Getin Noble Banku się zwróci? Potężne koszty