Kondycja firm transportowych jest barometrem stanu gospodarki

Tabor polskich przewoźników w niczym nie ustępuje zachodniej konkurencji, a zaryzykowałbym twierdzenie, że jest od niej nawet lepszy – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

Publikacja: 09.10.2019 00:28

Kondycja firm transportowych jest barometrem stanu gospodarki

Foto: materiały prasowe

Jaką rolę odgrywają polskie firmy przewozowe w transporcie drogowym na terenie Europy?

Jesteśmy jednym z europejskich krajów, gdzie działa najwięcej firm transportowych. Jeszcze kilka lat temu większość z nich nakierowana była na Wschód, ale sytuacja się zmieniła. Weszliśmy do Unii Europejskiej, potem nastąpiło pogorszenie stosunków z Rosją i branża, dobrze wykorzystując nadarzającą się szansę, zaczęła reorientować się na państwa Europy Zachodniej. Wykorzystała także okazję, by zająć się przewozami kabotażowymi pomiędzy krajami unijnymi. Naszym atutem była z jednej strony solidność, z drugiej – niższe koszty. Choć ten drugi argument, zważywszy na wprowadzane nowe przepisy związane z pakietem mobilności, zaczyna tracić na atrakcyjności.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Materiał Partnera
Cyfrowy napęd ludzkiej mocy
Analizy Rzeczpospolitej
HR staje na czele transformacji technologicznej w firmach
Materiał Partnera
Zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna – jak te obszary wpływają na HR?
Analizy Rzeczpospolitej
Nad Wisłą przybywa innowacji HR Tech
Analizy Rzeczpospolitej
Wiarygodność firm z sektora handlu wymaga sprawdzenia
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem