Dostęp głosowy czy wyszukiwanie wizualne to jedne z najgorętszych trendów w e-handlu także w Polsce. Kolejne firmy informują o tego rodzaju wdrożeniach lub już zaoferowały je klientom.
– Wiosną nasi użytkownicy dostali narzędzie, które pozwala wyszukiwać produkty w e-sklepach za pomocą obrazu – mówi rzecznik Ceneo Tomasz Jankowski. – Ceneo Visual Search jest dostępny zarówno w aplikacji na smartfony, jak i w postaci wtyczki do przeglądarki Chrome. Nie tylko wskazuje produkty podobne do tych ze zdjęć, ale też ułatwia poszukiwanie tych, które wyróżniają się dobrą ceną. Jak pokazały pierwsze miesiące, narzędzie zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych użytkowników, którzy cenią sobie rozwiązania ułatwiające zakupy w sieci – dodaje.
Firma podkreśla, że kolejne nowości w serwisie będą powstawały głównie z wykorzystaniem machine learning.
Zdjęcie wyśledzi
– Nowością, którą planujemy wprowadzić pod koniec tego roku, będzie wyszukiwanie wizualne i nawigacja wizualna. Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu lub ofert zbliżonych do niego – mówi Michał Bonarowski z biura prasowego Allegro.
Takie rozwiązanie opracowała też polska firma SaveCart, której system wykorzystuje algorytm porównujący ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient ogląda produkt z oferty, to dzięki temu rozwiązaniu sklep pokaże także inne, podobnie wyglądające. Chodzi nie tylko o kolor, ale także krój.