Reklama
Rozwiń
Reklama

Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek

Prawie każdy pracownik umysłowy z pokolenia Z w mniejszym, lub większym stopniu korzysta w pracy z narzędzi sztucznej inteligencji. Zetki najczęściej też doceniają potencjał AI.

Publikacja: 03.11.2025 04:57

Praca z AI to już niemal codzienność dla polskich Zetek

Foto: Adobe Stock

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Jakie jest obecne wykorzystanie narzędzi AI przez różne pokolenia pracowników?
  • Jakie są nowe wyzwania psychologiczne i społeczne związane z rozwojem AI?
  • Co motywuje nowe pokolenie do zdobywania nowych kompetencji zawodowych?
  • Jakie zmiany w wymaganiach wobec pracowników wprowadza automatyzacja i AI?

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 9 proc. pracujących umysłowo 19-27-latków, czyli Zetek, nie sięga w pracy po wsparcie sztucznej inteligencji. Kilkukrotnie większa (42 proc.) jest za to grupa przedstawicieli pokolenia Z, którzy korzystają z AI codziennie lub regularnie.

Niewiele mniejszą popularnością cieszą się narzędzia AI wśród nieco starszych pracowników (28-44-latków), czyli Milenialsów. Ci nawet nieco częściej niż Zetki korzystają w pracy z AI codziennie lub regularnie (45 proc.), co robi także co trzeci przedstawiciel pokolenia X (44-59 lat).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Polska w obliczu obniżki perspektywy ratingu. Słaby popyt na pracę. Prognozy gospodarcze „Rz”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Raporty ekonomiczne
Koniec roku, a polskie firmy w depresji. Sporo gorzej także w Rosji
Raporty ekonomiczne
Światłowody w Polsce zmienią właściciela
Raporty ekonomiczne
Specustawa obronna nie dla prywatnego biznesu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Raporty ekonomiczne
Listopad bogaty w dotacje. Są pieniądze na cyfryzację, promocję i wodór
Reklama
Reklama
Reklama