Reklama

Gry wideo to nie zabawa. Tak rodzą się biznesowi giganci

Czy bez „Cywilizacji” powstałyby Facebook i InPost? Można wątpić. Fakty są takie, że gry coraz mocniej oddziałują na liderów firm, a – jak pokazują najnowsze badania – ponad połowa graczy korzysta z gamingowych umiejętności w biznesie.

Publikacja: 16.10.2025 04:23

Targi gier wideo Gamescom w Centrum Targowym w Kolonii w Niemczech

Targi gier wideo Gamescom w Centrum Targowym w Kolonii w Niemczech

Foto: Ina FASSBENDER / AFP

Wpływ gier wideo na kompetencje niezbędne w prowadzeniu przedsiębiorstwa i osiąganiu biznesowych sukcesów jest większy niż można sądzić. Aż 83 proc. Polaków pracujących umysłowo jest zdania, że taka forma spędzania czasu rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i myślenia strategicznego, a 76 proc. przekonuje, że pobudza kreatywność i myślenie „out of the box”. Badania przeprowadzone przez SW Research nie pozostawiają wątpliwości: gry to więcej niż tylko rozrywka, to narzędzie wspierające rozwój zawodowy oraz kompetencje niezbędne w pracy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny rozkręca się powoli
Raporty ekonomiczne
Kolej bije rekordy. Na polskie tory wjeżdża konkurencja
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Gawkowski: Państwo powinno mieć własnego operatora. Eksperci podzieleni
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama