Reklama

Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Polacy chcieliby większego wpływu na prawodawców, a ustawę o lobbingu warto zaktualizować – wynika z raportu „Polacy o lobbingu: jak chcą wpływać na prawo?” autorstwa Związku Firm PR. Spada akceptacja dla wpływania na prawo przez związki wyznaniowe.

Publikacja: 24.06.2025 04:47

Duża otwartość Polaków na lobbing. Raport Związku Firm PR

Foto: rp.pl/Weronika Porębska

Co wynika z pierwszego od dekady raportu nt. stosunku Polaków do lobbingu? Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Związku Firm Public Relations (ZFPR), które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, Polacy czują się opuszczeni przez polityków. Poczucie bycia reprezentowanym przez polityków na poziomie ogólnopolskim ma jedynie jedna czwarta (26 proc.) z tysiąca przebadanych ankietowanych osób. Koresponduje z tym wysoki odsetek osób – 67 proc. – które chcą mieć realny wpływ na proces tworzenia prawa także poza cyklem wyborczym.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Cena bezpieczeństwa. Droższe mieszkania ze schronami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Rynek rozrywki i internetu w Polsce wyhamowuje
Raporty ekonomiczne
Przybywa zwierząt domowych, wydajemy na nie już 10 mld zł. A dzieci rodzi się mniej
Raporty ekonomiczne
Atom w Koninie, czyli Grupa Polsat wabi inwestorów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama