Aktualizacja: 20.10.2025 06:04 Publikacja: 08.04.2025 04:47
Foto: Krisztian Bocsi/Bloomberg
25-procentowe cła nałożone przed Donalda Trumpa na import samochodów i komponentów do ich produkcji będą kosztowały polski przemysł motoryzacyjny blisko 162 mln dol. – szacuje amerykańska wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet (D&B), do której wyliczeń dotarła „Rzeczpospolita”. To ok. 650 mln zł, które z powodu podwyższonych taryf stracą producenci części montowanych za granicą w samochodach przeznaczonych na rynek amerykański. Według danych D&B w 2024 r. motoryzacyjny import z Polski do USA wart był 647 mln dol., z czego 643 mln dol. przypadło na części do produkcji aut (udział gotowych samochodów o wartości 4,1 mln dol. był śladowy). – To nie tylko podważy opłacalność eksportu, ale także może wywołać efekt domina w całym europejskim przemyśle motoryzacyjnym – uważa Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Najczęściej menedżerowie, lecz również wielu specjalistów i właścicieli firm doświadcza w pracy przemocowych rel...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Giełdowi deweloperzy mają za sobą czwarty z rzędu kwartał wzrostu sprzedaży mieszkań. W IV kwartale będą walczyć...
Rząd tłumaczy rekordowy deficyt i dług koniecznością zwiększonych wydatków na obronność. Jednak dane pokazują, ż...
Problem wypalenia zawodowego w branży IT, także w Polsce, wyraźnie się nasila. I to mimo wysokich pensji i elast...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Skumulowany deficyt z ostatnich 12 miesięcy sięga już ponad 300 mld zł i jest wyższy niż limit na 2025 r. Sytuac...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas