Reklama

Czy „cukrowy kop” jest mitem?

Według mądrości ludowej, spożywanie dużych ilości cukru może podnieść nasze parametry fizyczne i poprawić stan psychiki. Niedawna analiza stwierdza, że w rzeczywistości może być odwrotnie.

Publikacja: 08.04.2019 13:52

Słodkie napoje zamiast dodać energii mogą wywołać zmęczenie sugerują naukowcy.

Słodkie napoje zamiast dodać energii mogą wywołać zmęczenie sugerują naukowcy.

Foto: Adobe Stock

Reklamy napojów słodzonych cukrem sugerują, że poprawią one nastrój i zwalczą zmęczenie. Analizy danych z końca XX wieku pokazują, że napoje bezalkoholowe były numerem jeden w dostarczaniu energii do naszych organizmów. W samych Stanach Zjednoczonych ich spożycie wzrosło, od końcówki lat siedemdziesiątych do końca wieku, o 135 procent.

Grupa naukowców z Uniwersytetu Humboldta w Berlinie w Niemczech oraz z Uniwersytetu Lancaster i Warwick University w Wielkiej Brytanii przeprowadziła metaanalizę wcześniejszych badań w celu zrozumienia, w jaki sposób spożywanie cukru wpływa na nastrój. Naukowcy przyjrzeli się różnicom w szeregu parametrów psychologicznych, w tym czujności, depresji, spokoju, zmęczeniu, napięcia i gniewu. Przyjrzeli się także wpływowi spożycia cukru po różnym czasie, przeprowadzając oddzielne analizy efektów po 0–30 minutach, 31–60 minutach i ponad 60 minutach. Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Neuroscience & Biobehavioral Reviews.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Zdrowie
Nowa nadzieja dla chorych na cukrzycę. Naukowcy dokonali nowatorskiego przeszczepu
Zdrowie
Różnorodność, jakość, technologia – przepis Futuremed na skuteczną telemedycynę
Zdrowie
Programy wczesnego wykrywania raka płuca to szansa dla chorych
Zdrowie
Nowe wytyczne dla pacjentów onkologicznych. Ważny apel do osób palących papierosy
Zdrowie
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży wkracza do polityki cyfrowej UE
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama