Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.04.2019 13:52 Publikacja: 08.04.2019 13:52
Słodkie napoje zamiast dodać energii mogą wywołać zmęczenie sugerują naukowcy.
Foto: Adobe Stock
Reklamy napojów słodzonych cukrem sugerują, że poprawią one nastrój i zwalczą zmęczenie. Analizy danych z końca XX wieku pokazują, że napoje bezalkoholowe były numerem jeden w dostarczaniu energii do naszych organizmów. W samych Stanach Zjednoczonych ich spożycie wzrosło, od końcówki lat siedemdziesiątych do końca wieku, o 135 procent.
Grupa naukowców z Uniwersytetu Humboldta w Berlinie w Niemczech oraz z Uniwersytetu Lancaster i Warwick University w Wielkiej Brytanii przeprowadziła metaanalizę wcześniejszych badań w celu zrozumienia, w jaki sposób spożywanie cukru wpływa na nastrój. Naukowcy przyjrzeli się różnicom w szeregu parametrów psychologicznych, w tym czujności, depresji, spokoju, zmęczeniu, napięcia i gniewu. Przyjrzeli się także wpływowi spożycia cukru po różnym czasie, przeprowadzając oddzielne analizy efektów po 0–30 minutach, 31–60 minutach i ponad 60 minutach. Wyniki badania zostały opublikowane w czasopiśmie Neuroscience & Biobehavioral Reviews.
Skumulowane koszty ustawy o minimalnym wynagrodzeniu dla pracowników ochrony zdrowia w tym roku pochłoną jedną c...
Każdego dnia w Polsce 160 osób umiera przedwcześnie z powodu otyłości. Choroba powoduje ponad 200 powikłań, z kt...
Czy jedzenie późno w ciągu dnia rzeczywiście utrudnia utratę wagi? To pytanie pojawia się często, gdy ktoś chce...
Europejski przemysł farmaceutyczny to sektor globalnie konkurencyjny. Wchodzimy jednak w bardzo wymagający okres...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Konkurencja na świecie się zaostrza. W niektórych obszarach Europa zaczyna tracić pozycję – mówi Oliver Várhelyi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas