Na co najczęściej skarżą się pacjenci

Rzecznik Praw Pacjenta podsumował swoją działalność w 2021 r. w zakresie zgłoszeń pacjentów i rozpatrywanych spraw. W kolejnym roku pandemii, a także Roku Bezpieczeństwa Pacjenta Biuro Rzecznika zarejestrowało ponad 141 tys. spraw.

Publikacja: 21.03.2022 17:51

Na co najczęściej skarżą się pacjenci

Foto: Adobe Stock

dgk

Pacjenci chętnie korzystali z Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590. Konsultanci z Biura Rzecznika odebrali tą drogą ponad 110 tys. sygnałów. Udzielali dzwoniącym informacji o sposobie postępowania w przypadku konkretnych problemów oraz przyjmowali zgłoszenia dotyczące naruszeń praw pacjenta. Pacjenci szukali też na infolinii rzetelnych informacji o aktualnych wytycznych epidemicznych czy zmianach w organizacji pracy placówek opieki zdrowotnej.

Pomoc lekarska z przeszkodami

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ochrona zdrowia
„Zero tolerancji” dla agresywnych pacjentów. Szpitale oczekują zmian prawnych
Ochrona zdrowia
Wyzwania dla opieki długoterminowej będą rosnąć
Ochrona zdrowia
Będzie ostrzejsza kara za napaść na lekarza lub ratownika medycznego
Ochrona zdrowia
Lipcowe podwyżki dla pracowników ochrony zdrowia. AOTMiT zaczyna szacować koszty
Ochrona zdrowia
Alternatywa dla sanatorium? Pacjent musi więcej zapłacić, ale wybiera czas i miejsce
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem