Reklama
Rozwiń
Reklama

Dr Krzysztof Ostrowski: Pacjent powinien móc wybrać metodę leczenia

W leczeniu nowotworów prostaty należy dążyć do kompleksowego podejścia – mówi dr Krzysztof Ostrowski, lekarz i poseł.

Aktualizacja: 02.01.2017 18:01 Publikacja: 02.01.2017 17:23

Dr Krzysztof Ostrowski: Pacjent powinien móc wybrać metodę leczenia

Foto: Rzeczpospolita

Rzeczpospolita: Tematem ostatniego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Praw Pacjentów były bariery w finansowaniu leczenia onkologicznego. Jakie przeszkody w dostępie do leczenia napotykają chorzy z rakiem prostaty opornym na kastrację?

Krzysztof Ostrowski, przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Praw Pacjentów: – Współczesne bariery w leczeniu raka prostaty są jednocześnie uniwersalne – od profilaktyki po leczenie. Należy cały czas kontynuować szeroko zakrojone kampanie społeczne uświadamiające o konieczności wykonywania badań profilaktycznych. W tym zakresie szczególną rolę odgrywają organizacje pacjenckie. W diagnostyce i leczeniu nowotworów prostaty należy natomiast zmierzać do kompleksowego podejścia – tak jak w przypadku leczenia raka piersi, w którym w ostatnich latach odnotowano wzrost pięcioletniej przeżywalności.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama