Reklama
Rozwiń
Reklama

Prokuratorzy coraz częściej muszą korzystać z biegłych spoza list sądowych

By oskarżenie było skuteczne, prokuratorzy coraz częściej muszą korzystać z biegłych spoza list sądowych.

Aktualizacja: 15.04.2015 20:02 Publikacja: 15.04.2015 19:10

Prokuratorzy coraz częściej muszą korzystać z biegłych spoza list sądowych

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W 2014 r. do prokuratur wpłynęło ponad 1 mln spraw. Średnio w co trzeciej już na etapie postępowania przygotowawczego nie może zabraknąć opinii ekspertów. Prokuratura co roku wydaje na nie miliony. W ub.r. na wynagrodzenia biegłych poszło 63 mln zł. Jak podaje Prokuratura Generalna, o 5 mln zł – czyli o 22 proc. – więcej wydano na opinie ekspertów spoza sądowej listy. Czym kierują się prokuratorzy, stawiając właśnie na nich: reputacją, uznaniem, profesjonalizmem i w miarę rozsądną ceną?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Karol Nawrocki zablokował nominacje 46 sędziów. Czy prezydent mógł to zrobić?
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Praca, Emerytury i renty
Wiek emerytalny jest, ale brakuje stażu pracy. Czy jest szansa na emeryturę z ZUS?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo rodzinne
Szybki rozwód bez sądu będzie możliwy. Rząd przyjął projekt
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama