Taką decyzję wydał prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Nowe zasady stosowania żeńskich form nazw stanowisk służbowych będą obowiązywały w Urzędzie m.st. Warszawy od 1 stycznia 2021 r.
Poza wymienionymi w ustawie o pracownikach samorządowych stanowiskach takich jak sekretarka, telefonistka, praczka czy szwaczka wprowadzone zostaną nazwy żeńskie wszystkich stanowisk w urzędzie. Oficjalnie będzie można używać określenia prezydentka, inspektorka, naczelniczka, burmistrzyni lub dyrektorka. Jak informuje warszawski ratusz nowe formy będą wykorzystywane "w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w tym na stronach internetowych i komunikatach prasowych, w stopkach wysyłanych e-maili, nagłówkach pism urzędowych, wizytówkach czy tabliczkach przydrzwiowych".
Nazwy stanowisk pracowników administracji samorządowej określone zostały Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. "Dlatego w większości dokumentów kadrowych, a także w dokumentach o charakterze formalnym, takich jak decyzje administracyjne i inne dokumenty, których forma została określona przepisami prawa, będzie musiała być stosowana forma męska" - zaznaczają pracownicy ratusza. Dlatego też Warszawa będzie apelować o zmianę ustawy, tak aby żeńskie końcówki mogły być stosowane także na pieczątkach czy legitymacjach.