Za tydzień, we wtorek 3 marca, odbędzie się wyjazdowe posiedzenie Klubu Koalicji Obywatelskiej, pierwsze po wyborach szefa partii i przejęciu władzy przez Borysa Budkę. Nasi rozmówcy z PO mówią, że ma być to spotkanie „mobilizacyjne". Tuż po nim ma ruszyć seria spotkań parlamentarzystów Platformy i całej Koalicji Obywatelskiej na Mazowszu. To pierwsze województwo, które w nowym cyklu spotkań odwiedzą politycy PO. Wszystko po to, by wzmocnić kampanię prezydencką Małgorzaty Kidawy-Błońskiej, która po konwencji 29 lutego ma wejść w kolejną fazę.
Już teraz politycy PO zapowiadają, że konwencja będzie zdecydowanie różniła się od tej zorganizowanej przez PiS. – Padną na niej konkrety i konkretna wizja prezydentury. Co do szczegółów, muszę poprosić o jeszcze trochę cierpliwości – stwierdził w jednym z wywiadów Marcin Kierwiński, sekretarz generalny PO. Wcześniej, w środę 26 lutego, odbędzie się pierwsze po zmianach we władzach partii posiedzenie zarządu PO w nowym składzie.
Inny model
Bolączką poprzednich kampanii Koalicji Obywatelskiej był podwójny model zarządzania, w którym decyzje podejmowali ludzie stojący bardziej w cieniu, a opisywany w mediach sztab i jego członkowie nie mieli żadnej decyzyjności. – Teraz struktura jest przejrzysta. Nie ma dwuwładzy. Proces decyzyjny jest przez to dużo sprawniejszy, klarowny – przyznaje nasz rozmówca z PO.
W ubiegłą sobotę w Warszawie został oficjalnie otwarty Sztab Obywatelski – centrum koordynacji pracy wolontariuszy, aktywistów i działaczy, którzy chcą samodzielnie lub poprzez swoje organizacje lokalne wesprzeć kampanię. PO przygotowała ok. 50 tys. bannerów, które w pierwszym rzucie mają się pojawić na płotach i ogrodzeniach sympatyków w całej Polsce.
Nasi rozmówcy zwracają też uwagę, że w ostatnich tygodniach można odnotować ogromny skok popularności profilu Małgorzaty Kidawy-Błońskiej na Facebooku. Portal politykawsieci.pl odnotował, że tylko w ubiegłym tygodniu było to ponad 45 tys. osób.