Nie o takiej Polsce marzył Miller. SLD promuje nowy spot

Sojusz Lewicy Demokratycznej kontynuuje swoją wyborczą strategię. W nowym spocie partia przypomina moment akcesji i krytykuje kolejne rządy za niewykorzystane szanse.

Publikacja: 05.05.2014 12:22

Leszek Miller, kadr ze spotu SLD

Leszek Miller, kadr ze spotu SLD

Foto: YouTube

W klipie główną rolę odgrywa szef SLD Leszek Miller, który opowiada o swoich oczekiwaniach związanych z członkostwem Polski w UE i rozczarowaniu, które przyniosło następne 10 lat rządów. Lider Sojuszu podkreśla także, że to on wprowadzał Polskę do Wspólnoty, co można odebrać jako odpowiedź na rządowy spot "10 lat świet(l)nych", w którym nie wspomniano o roli Millera w procesie akcesyjnym.

- Kiedy 10 lat temu wprowadzałem nasz kraj do Unii Europejskiej, miałem jasną wizję Polski w Europie. Polski bogatej i sprawiedliwej, Polski pracy. Kraju trwałego i wysokiego rozwoju. Dzisiejsza Polska różni się od tej, o jakiej marzyłem - mówi w spocie Miller i dodaje, że "nasz kraj dzieli się na dwa światy - enklawy bogactwa i obszary nędzy".

SLD podkreśla także, że za taki stan rzeczy odpowiadają rządzący, ale rachunki płacą obywatele. W domyśle, o niewykorzystanie szans wynikających z akcesji Polski do Unii, partia oskarża PiS i przed wszystkim PO, które przejęły rządy po lewicy.

"Nie tak miało być. Czas na zmianę" - nawołuje Miller. To narracja przeciwna do rządowej, prezentowanej m.in. w słynnym spocie, którego produkcja i emisja kosztowała ponad 7 mln zł, pt. "10 lat świet(l)nych" oraz głoszonej również przez PO, wedle której ostatnie 10 lat to pasmo sukcesów.

SLD od początku kampanii stawia na wątki europejskie, chce także zwiększać wiedzę o funkcjonowaniu Parlamentu Europejskiego i samych europosłów. - Będziemy prezentować nasz komitet europejski, odwiedzimy wszystkie województwa i powiaty w Polsce prezentując nasz pomysł na Europę 2020 i 2030 roku. Chcemy wskazać jak wykorzystać środki unijne i pokazując czym różni się model europejskiej wspólnoty oczami socjaldemokratów od modelu konserwatystów - mówił "Rz" Krzysztof Gawkowski, przy okazji inauguracji objazdu Czerwonego Autobusu SLD po kraju.

- Chcemy pokazywać jak widzimy europarlament, tłumaczyć, czym on jest, zachęcać do udziału w wyborach i pokazywać naszą lewicową wizję. Pokażemy w każdym powiecie inwestycje, które powinny być realizowane i pokażemy te, których się nie udało zrealizować oraz te udane. Przygotowujemy się do tego od dwóch lat. Wybraliśmy ponad 250 tys. ankiet, przygotowaliśmy raport samorządowy pokazujący jak Polska samorządowa mogłaby skorzystać ze środków europejskich, a które zostały zmarnowane - tłumaczył sekretarz generalny SLD.

W klipie główną rolę odgrywa szef SLD Leszek Miller, który opowiada o swoich oczekiwaniach związanych z członkostwem Polski w UE i rozczarowaniu, które przyniosło następne 10 lat rządów. Lider Sojuszu podkreśla także, że to on wprowadzał Polskę do Wspólnoty, co można odebrać jako odpowiedź na rządowy spot "10 lat świet(l)nych", w którym nie wspomniano o roli Millera w procesie akcesyjnym.

- Kiedy 10 lat temu wprowadzałem nasz kraj do Unii Europejskiej, miałem jasną wizję Polski w Europie. Polski bogatej i sprawiedliwej, Polski pracy. Kraju trwałego i wysokiego rozwoju. Dzisiejsza Polska różni się od tej, o jakiej marzyłem - mówi w spocie Miller i dodaje, że "nasz kraj dzieli się na dwa światy - enklawy bogactwa i obszary nędzy".

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!