A po meczu kup karmę dla zwierząt

Taka okazja zdarza się raz na cztery lata, a na dodatek piłkarska rywalizacja o Puchar Świata trwa aż miesiąc. Każdy – od wielkich koncernów po lokalne przedsiębiorstwa – chce coś ugrać także dla siebie.

Aktualizacja: 14.06.2014 02:05 Publikacja: 14.06.2014 02:05

Nie tylko koncerny ściśle związane z FIFA uważają, że mundial to doskonała okazja do zarobku. Sklepy sprzedają zatem wszelkie towary, które często w ogóle nie mają nic wspólnego z piłką nożną, korzystając z rosnącej popularności Brazylii. Supermarkety ogłaszają akcje pod hasłami „Brasil, Brasil", „Piłkarska samba", „Święto kibica" czy „Oferty na miarę każdego kibica".

Telewizory, piwo, zakąski czy koszulki w brazylijskich barwach – to jeszcze zrozumiałe. Ale w tej puli są też karma dla zwierząt czy farba do włosów.

Na konsumentów to działa, bo taka mundialowa oferta jest zazwyczaj atrakcyjna cenowo. Na przykład jeden z partnerów FIFA, koreański Hyundai, dzięki piłkarskiej promocji zwiększył w Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż niektórych modeli o ponad połowę w porównaniu z rokiem 2013.

Sieci handlowe zachęcają teraz promocjami, bo ich menedżerowie wiedzą, że pucharowy miesiąc będzie dla ich firm handlowym dołkiem.

Puchar Świata to także hojna impreza. Federacja kraju, którego drużyna wygra, otrzyma 35 mln dol. nagrody, drugie miejsce to czek na 25 mln, trzecie 22 mln, a czwarte 20 mln. Niemałe pieniądze otrzymają też ci, którzy będą mieli mniej szczęścia. Za wyjście ?z grupy – 8 mln dol., za kolejną rundę – 9 mln, a za ćwierćfinał – 14 mln.

Nie znamy mistrza świata, ale już wiemy, że mundial, który kosztował Brazylię 14 mld dol., jest najdroższy w historii.

Nie tylko koncerny ściśle związane z FIFA uważają, że mundial to doskonała okazja do zarobku. Sklepy sprzedają zatem wszelkie towary, które często w ogóle nie mają nic wspólnego z piłką nożną, korzystając z rosnącej popularności Brazylii. Supermarkety ogłaszają akcje pod hasłami „Brasil, Brasil", „Piłkarska samba", „Święto kibica" czy „Oferty na miarę każdego kibica".

Telewizory, piwo, zakąski czy koszulki w brazylijskich barwach – to jeszcze zrozumiałe. Ale w tej puli są też karma dla zwierząt czy farba do włosów.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!