W samolocie wszystkie nadajniki można wyłączyć

Rozmowa z Bartoszem Głowackim, dziennikarzem magazynu lotniczego „Skrzydlata Polska"

Aktualizacja: 19.05.2016 20:50 Publikacja: 19.05.2016 19:00

W samolocie wszystkie nadajniki można wyłączyć

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: Egipski airbus A320 to kolejny samolot, który znika z radarów i którego trzeba poszukiwać. Jak to możliwe, że w XXI wieku takie problemy występują w naszpikowanym ultranowoczesnymi technologiami lotnictwie?

Bartosz Głowacki: Przede wszystkim dlatego, że radary kontroli ruchu lotniczego nie obejmują całej powierzchni Ziemi. Są obszary, których nie ma sensu monitorować, takie jak oceany czy pustynie, gdzie natężenie ruchu jest znikome. Oczywiście nad północnym Atlantykiem miesięcznie jest nawet 50 tys. lotów, ale nad Pacyfikiem jest już pustawo. Do tego radary mają ograniczony zasięg, więc nawet fizycznie nie jest możliwe, by objąć nimi cały Ocean Spokojny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!