W samolocie wszystkie nadajniki można wyłączyć

Rozmowa z Bartoszem Głowackim, dziennikarzem magazynu lotniczego „Skrzydlata Polska"

Aktualizacja: 19.05.2016 20:50 Publikacja: 19.05.2016 19:00

W samolocie wszystkie nadajniki można wyłączyć

Foto: materiały prasowe

Rzeczpospolita: Egipski airbus A320 to kolejny samolot, który znika z radarów i którego trzeba poszukiwać. Jak to możliwe, że w XXI wieku takie problemy występują w naszpikowanym ultranowoczesnymi technologiami lotnictwie?

Bartosz Głowacki: Przede wszystkim dlatego, że radary kontroli ruchu lotniczego nie obejmują całej powierzchni Ziemi. Są obszary, których nie ma sensu monitorować, takie jak oceany czy pustynie, gdzie natężenie ruchu jest znikome. Oczywiście nad północnym Atlantykiem miesięcznie jest nawet 50 tys. lotów, ale nad Pacyfikiem jest już pustawo. Do tego radary mają ograniczony zasięg, więc nawet fizycznie nie jest możliwe, by objąć nimi cały Ocean Spokojny.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!