Podczas prezentacji założeń finansowych firmy na lata 2018-2022 CEO Leonardo przekonywał, że koncern "po pełnym wyzwań roku 2017" w którym wystąpił splot niekorzystnych zdarzeń m.in. spowolnienie na rynkach wschodzących, spadki cen ropy oraz cięcia wydatków na sprzęt wojskowy (koncern istotnie odczuł szczególnie dwa ostatnie czynniki), zarząd przewartościował oczekiwania i jest zdeterminowany zrealizować Plan Przemysłowy którego celem będzie powrót Leonardo na ścieżkę długofalowego, zrównoważonego wzrostu.
Więcej zamówień
- Stoimy w obliczu poprawy sytuacji na rynku, podejmujemy działania mające na celu wykorzystanie nowej strategii handlowej, mamy rosnącą liczbę zamówień i wiemy, że możemy dokonać dobrych inwestycji w rozwój kluczowych produktów oraz technologii. 2018 to rok konsolidacji i wzmacniania modelu "jednej firmy". Jesteśmy pewni, że kładziemy podwaliny pod nową fazę zrównoważonego rozwoju, ze stałą poprawą wzrostu przychodów, rentowności oraz przepływu gotówki, z korzyścią dla wszystkich udziałowców spółki - stwierdził Alessandro Profumo.
Filary wzrostu
Lotnicza grupa zamierza usprawnić produkcję i przyspieszyć realizację dostaw aby poprawić wskaźniki. Profumo zapowiedział kontynuowanie strategii ścisłej kontroli kosztów oraz koncentracji inwestycji przede wszystkim tam gdzie umacniają one podstawy rozwoju Leonardo.
Zarząd skrzydlatego koncernu oczekuje w 2018 r. stabilnych zamówień na poziomie 12,5-13 mld euro. To ostrożne założenie po tym jak w 2017 r. sumaryczną wartość kontraktów trzeba było skorygować w dół do poziomu 11,3 - 11,7 mld euro. Na szczęście prognozy rynkowe są optymistyczne: w okresie najbliższych 5 lat firma spodziewa się stałego wzrostu zamówień na poziomie 6 proc. rocznie.
Alessandro Profumo zapowiada, że Plan Przemysłowy na lata 2018-2022 zakłada kontynuowanie procesu transformacji w całej Grupie. Konieczna jest przede wszystkim optymalizacja modelu operacyjnego ("Leonardo 2.0") poprzez zcentralizowaną strukturę organizacyjną zdolną do koordynowania działań różnych linii biznesowych oraz stosowania najlepszych praktyk, budowania silniejszej tożsamości, a także bardziej zintegrowanego zarządzania zasobami. W relacjach z klientami wdrożona zostanie strategia oparta na silnych bodźcach stymulujących rozwój działalności międzynarodowej. Inwestycje wspierające wzrost zostaną skoncentrowane na kluczowych produktach oraz technologiach oraz na rozwoju nowej sieci handlowej.