Filmy promujące Polskę w zagranicznych mediach, banery, ulotki, katalogi na temat miast, multimedialna instalacja na lotnisku – to tylko niektóre pomysły polskich miast na promocję przed Euro 2012.
Im bliżej do tego wydarzenia, tym więcej słychać o miastach organizatorach: Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie, nie tylko w mediach krajowych, ale również za granicą.
Czuj się zaproszony
Najwięcej na promocję przed mistrzostwami wyda Polska Organizacja Turystyczna – 60 mln zł. Zostaną wydrukowane ulotka i katalog na temat polskich miast w kilku językach. Powstał też film w reżyserii Tomasza Bagińskiego, który promował Polskę i Euro 2012 na tegorocznych światowych targach turystycznych w Berlinie ITB. Będzie on pokazywany w mediach zagranicznych.
POT pokazuje też Polskę mediom z innych państw. – Przyjechało już do nas ponad 100 dziennikarzy, którzy mogli zobaczyć miasta, stadiony i spotkać się z organizatorami – mówi Adam Zaborowski z Polskiej Organizacji Turystycznej. Wszystkie te działania to elementy międzynarodowej kampanii POT pod hasłem "Move Your Imagination", która rozpoczęła się 8 czerwca tego roku. – Chcemy promować przede wszystkim Polskę jako kierunek turystyczny i zachęcić tych, którzy przyjadą do nas po raz pierwszy, do ponownego przyjazdu – tłumaczy Zaborowski.
Dlatego POT stworzyła dwa filmy, które prezentują Polskę za granicą. – Nasze działania skierowane są przede wszystkim do Niemców, Francuzów oraz Brytyjczyków – tłumaczy Zaborowski. – Jeden z filmów ma tytuł "Poland feel invited" i jest dostępny w języku angielskim. Można na nim zobaczyć znane polskie miasta i zadowolonych, młodych Polaków.