Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.03.2015 11:50 Publikacja: 14.03.2015 10:34
Miejsce katastrofy samolotu IŁ-62 "Mikołaj Kopernik" lecącego z Nowego Jorku do Warszawy 14 marca 1980 r.
Foto: Fotorzepa/ Jakub Ostałowski
Samolot PLL LOT Ił-62 "Mikołaj Kopernik" miał początkowo wystartować z lotniska im. J.F. Kennedy'ego w Nowym Jorku 13 marca 1980 roku o godz. 19 czasu miejscowego. Lot opóźniły silne opady śniegu. Ostatecznie "Kopernik" wyleciał do Warszawy o godz. 21.18.
Załoga samolotu nawiązała kontakt z wieżą kontrolną na lotnisku Okęcie ok. godz. 11. Nie zgłaszano wówczas żadnych problemów technicznych. "Kopernik" został skierowany na ścieżkę podejścia do lądowania. Jednak 13 minut później kapitan samolotu zgłosił problemy z sygnalizacją podwozia. Przekazał też, że samolot przejdzie na drugi krąg wokół lotniska. Kiedy maszyna w tym celu zwiększyła moc, pękł wał łączący turbinę ze sprężarką niskiego ciśnienia w silniku nr 2. Rozpadająca się turbina uszkodziła silniki. Załoga utraciła możliwość sterowania samolotem.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
146 zgłoszeń, gorące obrady jury składającego się z dziesięciorga przedstawicieli i przedstawicielek najbardziej...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Znana niemal wszystkim Polakom spółka, która w piątek zainaugurowała obchody swego 70-lecia, to już firma techno...
Cały cywilizowany świat musi powstrzymać Rosję. To wojna cywilizacyjna – mówił w 2014 roku w rozmowie z „Rzeczpo...
Standardowe ubezpieczenie nieruchomości chroni dom lub mieszkanie przed takimi zdarzeniami, jak pożar, zalanie,...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas