Według niemieckiego ministra transportu Alexandra Dobrindta w transporcie lotniczym w Niemczech obowiązują „bardzo wysokie" standardy bezpieczeństwa. „Pomimo to trzeba po katastrofie samolotu Germanwings wyciągnąć konsekwencje", oświadczył w czwartek (2.04.2015) polityk CSU na wspólnej konferencji prasowej z przewodniczącym Federalnego Związku Niemieckiej Branży Lotniczej (BDL), Klausem-Peterem Sieglochem.
To straszne wydarzenie, jak się wyraził Dobrindt zostało według dotychczasowego stanu śledztwa umyślnie spowodowane przez drugiego pilota samolotu.
Przywrócenie obowiązku legitymowania się?
Od tego czasu politycy i przedstawiciele branży lotniczej zastanawiają się, w jaki sposób można by w przyszłości uniknąć tego rodzaju katastrof. Minister spraw wewnętrznych RFN Thomas de Maiziere bada możliwość przywrócenie obowiązku legitymowania się pasażerów podróżujących na wszystkich trasach strefy Schengen, w której od zniesienia kontroli granicznych, w wielu krajach nie sprawdza się już systematycznie tożsamości pasażerów.
W ubiegłym tygodniu wiele linii lotniczych wprowadziło obowiązek stałego przebywania dwóch osób załogi w kokpicie podczas lotu.
Zadania taskforce
Po świętach wielkanocnych ma zebrać się zespół roboczy składający się z ekspertów rządowych i branży lotniczej w sprawie nowych regulacji ws. bezpieczeństwa lotów.