Reklama

Warszawska giełda nie potrafi przyciągnąć startupów

Ostatnia dyskusja podczas poniedziałkowej konferencji dotyczyła możliwości finansowania polskich startupów za pośrednictwem rynku kapitałowego.

Publikacja: 23.05.2017 19:50

Przykłady spółek gamingowych i biotechnologicznych pokazują, że giełda powinna stawiać na firmy na w

Przykłady spółek gamingowych i biotechnologicznych pokazują, że giełda powinna stawiać na firmy na wczesnym etapie rozwoju – mówili eksperci.

Foto: Fotorzepa/Borys Skrzyński

W panelu udział wzięli: Eleonora Burzyńska, twórczyni aplikacji drBarbara, Tomasz Danis, partner zarządzający Funduszem Internet Ventures, Arkadiusz Regiec, prezes Beesfund, Maciej Sadowski, prezes Startup Hub Poland, oraz mec. Jarosław Ziobrowski, kancelaria Kurpisz i Ziobrowski.

Zdaniem ekspertów polska giełda, zarówno rynek GPW, NewConnect, jak i Catalyst, nie mają atrakcyjnej oferty dla firm na wczesnym etapie rozwoju, które potrzebują szybkiego zastrzyku gotówki. Wśród przeszkód wymieniane były m.in. długość procesu wejścia na parkiet, wymogi informacyjne, koszty związane z IPO, a także brak wsparcia merytorycznego dla młodych przedsiębiorców. Wśród propozycji poprawy sytuacji były m.in. lepsze przystosowanie rynku NewConnect do specyfiki startupów lub chociażby stworzenie platformy equity crowdfundingowej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama