Reklama
Rozwiń

Każdy z nas decyduje o modzie na ekologię

Jak klient i producent mogą zmienić bieg historii, czyli kilka słów o zrównoważonej modzie i jej wpływie na środowisko.

Publikacja: 19.03.2019 19:00

Za pojęciem Eco Aware kryje się nie tylko linia ubrań, ale szereg innych działań, które są odpowiedz

Za pojęciem Eco Aware kryje się nie tylko linia ubrań, ale szereg innych działań, które są odpowiedzią na wyzwania w zakresie ochrony środowiska.

Foto: materiały prasowe

Branża odzieżowa skupia tak wiele różnych obszarów – sztukę, produkcję, logistykę, handel – że tylko przez pryzmat tego jednego sektora możemy dostrzec całą paletę wyzwań stojących przed współczesną gospodarką. To bardzo dobry punkt obserwacji i źródło wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju. Nie tylko dla firm, ale także dla konsumentów.

Jeśli kupujemy odzież raz w miesiącu lub częściej – jak blisko połowa Polaków wg raportu KPMG „Rynek mody w Polsce" – w zasadzie decydujemy o kształcie przyszłych kolekcji. Jeśli na Instagramie polubimy sukienkę z brokatem, a inni zareagują podobnie – wspólnie decydujemy o tym, że takich ubrań będzie na rynku więcej. Być może nie każdy wie, że brokat łatwo się odkleja od ubrań i podczas prania dostaje się do wody. Dlatego taka sukienka może być modna, ale na pewno nie będzie ekologiczna. W przypadku branży odzieżowej tak prosty mechanizm jak reakcja w social mediach ma duży potencjał i może zadecydować o modzie na ekologię. Tylko skąd klient ma wiedzieć, co jest „zielone"?

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami