Reklama
Rozwiń

Nie ma ucieczki od odpowiedzialności

Eksperci uczestniczący przed rokiem w naszej debacie o pierwszych doświadczeniach z raportowaniem niefinansowym przewidywali, że polskie spółki powinny sprostać nowym obowiązkom.

Publikacja: 19.03.2019 19:00

Okazało się, że mieli rację – w podsumowaniach raportów opublikowanych w 2018 r. dominują pozytywne oceny. Swoją drogą trudno się dziwić, że spółki całkiem dobrze poradziły sobie z nowym obowiązkiem – rozszerzone raportowanie niefinansowe było jedną z niewielu regulacji, której wprowadzenie poprzedzono tak dobrze zorganizowaną i skoordynowaną kampanią informacyjno-edukacyjną.

Spółki miały więc solidne wsparcie doradcze. Co prawda nie rozwiązało ono wszystkich problemów z przygotowaniem raportów, zwłaszcza w firmach, gdzie CSR był dotychczas tylko jednym z elementów aktywności piarowo-marketingowej. One nie bardzo miały co opisywać. Z czasem będą musiały to podejście zmienić. Bo zmienia się świat i nasze nastawienie jako konsumentów, pracowników czy inwestorów, którzy widzą, że informacje niefinansowe wpływają na wyceny firm. Tę zmianę pokazują też badania społeczne. Już prawie sześciu na dziesięciu Polaków deklaruje, że unika kupowania produktów firm, które mają negatywny wpływ na społeczeństwo lub środowisko naturalne. Podobna grupa ankietowanych pracowników zapewnia, że zwraca uwagę na przestrzeganie przez firmy zasad CSR.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami