Reklama
Rozwiń

Firmy bardziej transparentne

Wdrożenie unijnej dyrektywy 2014/95/UE o raportowaniu informacji niefinansowych było jednym z najważniejszych wydarzeń w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu ostatnich dwóch lat

Publikacja: 19.03.2019 19:27

Obowiązek raportowania przyczynił się do wzrostu transparentności działań firm, także tych, które do

Obowiązek raportowania przyczynił się do wzrostu transparentności działań firm, także tych, które dotąd nie przywiązywały wagi do raportowania informacji niefinansowych

Foto: AdobeStock

Gdy pojawiły się pierwsze informacje na temat dyrektywy, nie brakowało optymistycznych głosów. Eksperci CSR mieli nadzieję, że nowe obowiązki nałożone na duże firmy zaliczane do grona jednostek zainteresowania publicznego przyczynią się do większej liczby raportów społecznych i ich popularyzacji na polskim ryku. Zresztą cele przyświecające dyrektywie były podobne jak te przypisywane właśnie CSR-owym raportom firm, czyli zwiększenie transparentności w obszarze społecznej i środowiskowej działalności przedsiębiorstwa i umożliwienie porównywania danych w tym zakresie, wreszcie – poznania planów przedsiębiorstwa na przyszłość.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami