Reklama

Zmiana kierunku eksportu ze Wschodu na Zachód

Lubelscy eksporterzy sprawnie przekierowali sprzedaż swych towarów na rynki Europy Zachodniej i inne kontynenty. Co więcej, znacząco zmieniła się jej struktura.

Publikacja: 24.05.2016 21:00

– Dla niektórych może to być zaskoczenie, ale największego procentowo udziału w eksporcie z naszego regionu nie ma już żywność, lecz produkty przemysłu maszynowego i motoryzacyjnego. To aż 36 proc. lubelskiego eksportu – mówił Artur Habza, dyrektor Departamentu Gospodarki i Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego, podczas wręczenia nagród w tegorocznej edycji konkursu Regionalne Orły Eksportu. Jak dodał, produkty spożywcze stanowią 25 proc. eksportu z regionu i – co ważne – są w większości przetworzone. Dynamika rozwoju eksportu z Lubelszczyzny do najważniejszych krajów Unii Europejskiej jest naprawdę imponująca. W ciągu trzech ostatnich lat eksport do Wielkiej Brytanii wzrósł aż o 77 proc., a do Niemiec o 55 proc. Po części to efekt rosyjskiego embarga na polską żywność i załamania rynków rosyjskiego i ukraińskiego. Lubelscy przedsiębiorcy musieli szukać alternatywy i znaleźli ją w rynkach Europy Zachodniej, ale też obu Ameryk, Afryki i Azji.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia Gospodarcze
Rolnictwo w obliczu nowych wyzwań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Wydarzenia Gospodarcze
Startuje Agro Show – największe targi rolnicze w Europie
Wydarzenia Gospodarcze
Siła budownictwa w polskiej gospodarce
Wydarzenia Gospodarcze
Szukajmy przyczyn, nie skutków. Kiedy profilaktyka wkracza na pierwszy plan?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Wydarzenia Gospodarcze
Rola uczelni w rozwoju AI dla strategicznych potrzeb państwa
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama