Hubert Kozieł: Niech policja przyjedzie na Facebooka!

Przez anglojęzyczne mainstreamowe media przetacza się kampania wymierzona w teorie spiskowe i tzw. fejkowe newsy. Establiszment zauważył bowiem, że przegrywa wojnę informacyjną.

Aktualizacja: 16.12.2016 20:18 Publikacja: 16.12.2016 17:48

Hubert Kozieł: Niech policja przyjedzie na Facebooka!

Foto: AFP

Internet od lat był platformą rozpowszechniania teorii spiskowych. I trzeba przyznać, że rozchodziły się one w sieci całkiem swobodnie. Bez większego wysiłku można było w czeluściach sieci znaleźć artykuły „dowodzące", że to Bush wspólnie z Mossadem rozwalili wieże WTC, że prezydent Eisenhower zawarł tajny pakt z kosmitami czy też, że królowa brytyjska to tak naprawdę jaszczuropododny przybysz z Kosmosu. Jedni w to wszystko wierzyli, inni tylko w niektóre wątki, wielu przyjmowało te rewelacje obojętnie a mnóstwo osób je wyśmiewało. Powszechnie jednak panowało przekonanie, że snucie teorii spiskowych to domena niszowych grupek nie mających wpływu na rzeczywistość. Po ostatnich wyborach prezydenckich w USA wszystko się jednak zmieniło. Za klęskę Hillary Clinton obwiniono właśnie niszowe grupy konspirologów rozpowszechniające w mediach społecznościowych „fałszywe wiadomości" dotyczące korupcji pani Clinton oraz jej podejrzanych koneksji. Przez mainstream przetoczyła się fala oburzenia. „Trzeba zatrzymać fałszywe wiadomości, zanim ktoś przez nie zginie!" – argumentowało wielu komentatorów.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Wydarzenia Gospodarcze
W Katowicach w rolach głównych: bezpieczeństwo, energia, technologie
Wydarzenia Gospodarcze
Shape Tomorrow Today: Jak liderzy biznesu rewolucjonizują firmy w erze AI
Wydarzenia Gospodarcze
8-9 kwietnia br. odbyła się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
Wydarzenia Gospodarcze
W Kielcach o roli gazownictwa w zmieniającej się energetyce
Wydarzenia Gospodarcze
OZE – nowe moce, które potrzebują wsparcia
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku