Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy nadanie pisma za pośrednictwem innego operatora niż Poczta Polska SA jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu

Trybunał Sprawiedliwości UE rozstrzygnie, czy nadanie pisma za pośrednictwem innego operatora niż Poczta Polska SA powinno być równoznaczne z wniesieniem go do sądu.

Aktualizacja: 19.07.2017 18:53 Publikacja: 19.07.2017 18:24

Czy nadanie pisma za pośrednictwem innego operatora niż Poczta Polska SA jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu

Foto: Fotolia.com

Rozpoznawana przez Sąd Najwyższy w składzie siedmiu sędziów sprawa dotyczyła kobiety, która dochodziła od KRUS odszkodowania. Sąd odrzucił jej apelację, bo została wniesiona po terminie. Pełnomocnik kobiety nadał pismo za pośrednictwem InPost w dniu, w którym upływał termin. A zgodnie z art 165 § 2 kodeksu postępowania cywilnego tylko oddanie pisma procesowego w placówce pocztowej operatora wyznaczonego, czyli Poczty Polskiej SA, jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama