[b]Mieszkam w małej wsi, w której dopiero w 2007 r. zostały nadane nazwy ulicom. Było to zgodne z postanowieniem mieszkańców na jednym z zebrań wiejskich. Jednak nie wszyscy uczęszczają na takie zebrania. Kłopot w tym, że żaden z mieszkańców nie został poinformowany o nadaniu ulicom nazw. Nagle pojawiły się szyldy z nazwami ulic i żadnych informacji dotyczących tych zmian. Kto i w jakiej formie powinien był pisemnie poinformować mieszkańców o zmianie adresu?[/b]
Uchwały dotyczące nadawania i zmiany nazw ulic podejmuje rada gminy (art. 18 ust. 2 pkt 13 [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=163433]ustawy z 1990 r. o samorządzie gminnym, DzU z 2001 r. nr 142, poz. 1591, ze zm.[/link]).
[srodtytul]Uchwała to też akt prawa[/srodtytul]
Uchwały te są aktami prawa miejscowego w rozumieniu art. 40 ustawy o samorządzie gminnym. Potwierdza to m.in. orzecznictwo NSA.
W [b]wyroku z 13 września 2005 r., sygn. akt 879/05)[/b] NSA zasugerował, że uchwały te można zaliczać do szczególnej kategorii aktów prawa miejscowego, jakimi są przepisy porządkowe.