Po zakończeniu transakcji, Generali PPF będzie działać w Polsce w ramach dwóch oddzielnych firm, pod dwoma markami - Generali i Proama. Transakcja wymaga jeszcze zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne. Spółki nie informują o wartości transakcji.
- Polska jest dla nas strategicznym krajem. Charakteryzuje się jednym z najwyższych wskaźników wzrostu wśród znaczących rynków ubezpieczeniowych Europy Środkowo-Wschodniej. Nabycie Proama pomoże nam rozszerzyć naszą działalność na tym obiecującym rynku - mówi Ladislav Bartonícek, prezes holdingu Generali PPF.
Proama, polski oddział francuskiej Groupamy, rozpoczęła działalność operacyjną na początku tego roku. Specjalizuje się w ubezpieczeniach komunikacyjnych dla klientów detalicznych, sprzedawanych za pomocą kanałów direct (telefonu, internetu) oraz multiagencji. Do tej pory sprzedała ponad 100 tys. polis, znacznie powyżej pierwotnego planu.
- Kupujemy spółkę o bardzo dobrej strategii, o doskonałych umiejętnościach jej wdrażania przez kadrę zarządzającą, która udowodniła swoją zdolność do reagowania na potrzeby rynku. Osiągane wyniki sprzedaży dowodzą, że strategia dystrybucji Proama to udany pomysł. Planujemy rozwijać ten model dystrybucji, aby zmaksymalizować naszą obecność na rynku - dodaje Bartonicek.
Generali PPF Holding jest obecna na polskim rynku ubezpieczeniowym od 2007 r. poprzez spółkę zależną Generali Polska. Przypis składki brutto Generali Polska wyniósł w 2011 r. 1,9 mld zł.