Przy telefonicznym zgłoszeniu szkody komunikacyjnej ubezpieczyciele przymuszają uczestników stłuczki do podania danych osobowych, które będą przetwarzane w celach marketingowych.
Kiedy np. dzwonimy na infolinię Generali, słyszymy: „Przekazane dane osobowe, w tym dane pozyskane w przyszłości, jak również dane objęte tajemnicą ubezpieczeniową i tajemnicą funduszu emerytalnego, będą przetwarzane przez grupę Generali w celu marketingowym i analitycznym. Jeżeli nie wyrażają państwo zgody, prosimy skontaktować się z najbliższym oddziałem".
Wycieczka przez pół Polski
– Klient ma możliwość zgłoszenia szkody online, a także osobiście w oddziałach Generali w Warszawie i w Katowicach. Jeśli mimo to chciałby zgłosić szkodę przez telefon, może odwołać zgodę na przetwarzanie danych osobowych podczas tej samej rozmowy telefonicznej – mówi Joanna Górecka z Generali Group.
O możliwości telefonicznego odwołania zgody na przetwarzanie danych klienci nie są jednak informowani. Nie każdy ma też dostęp do Internetu, a przejażdżka do Warszawy lub Katowic może być uciążliwa, tym bardziej że kierowca ma uszkodzone auto.
Wymuszanie zgody
Wymuszanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych może być niezgodne z prawem.