Aktualizacja: 08.01.2018 16:52 Publikacja: 08.01.2018 16:49
Foto: AFP
Niki ogłosił utratę płynności i wystąpił do niemieckiego sądu o ogłoszenie upadłości po rezygnacji z jej kupna przez Lufthansę. Po zorganizowanych naprędce negocjacjach, by Niki nie stracił cennych slotów na europejskich lotniskach, zgodziła się kupić go brytyjska grupa IAG i dołączyć do hiszpańskiego Vuelinga.
Jednak grupa Fairplane reprezentująca podróżujących samolotami złożyła w sądach pozwy o przeniesienie procedury upadłościowej Nikiego z Niemiec do Austrii, argumentowała, że Niki, zarejestrowany w Austrii, był rentownym przewoźnikiem, ale stracił dostęp do kredytu pomostowego po ogłoszeniu w Niemczech postępowania upadłościowego.
Sąd drugiej instancji, do którego sprawę skierował sąd dzielnicy Charlottenburg stwierdziwszy, że nie jest władny wydać werdyktu, uznał argumenty Fairplane i uchylił decyzję z 13 grudnia sądu, który zezwolił na uruchomienie postępowania upadłościowego Nikiego w Niemczech.
Jednocześnie austriacki sąd zastanawia się, czy zgodzić się na rozpatrywanie odrębnego pozwu o upadłość Nikiego.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas