Flotylla rzeczna prawie jak skansen

Żegluga śródlądowa jeszcze przez długi czas nie będzie odgrywać znaczącej roli w polskim systemie logistycznym.

Publikacja: 07.08.2018 21:00

Flotylla rzeczna prawie jak skansen

Foto: Adobe Stock

Zagospodarowanie dróg żeglownych w Polsce jest niedostateczne, a ich parametry, tj. wymiary śluz, głębokość i szerokość szlaków wodnych oraz wysokość mostów, nie odpowiadają potrzebom przewoźników.

Wyeksploatowany i zdekapitalizowany jest tabor: prawie trzy czwarte tzw. pchaczy, niemal połowa barek do pchania, a także wszystkie barki z własnym napędem zostały zbudowane w latach 1949–1979 – podał GUS w raporcie oceniającym transport śródlądowy w Polsce w 2017 r. W sumie po rzekach pływa 219 pchaczy i holowników, 89 barek z własnym napędem i 509 barek do pchania.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Boeing wznowił produkcję B737 MAX. Miliard dolarów na więcej dreamlinerów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty