Ośmioletnia umowa przewiduje dostawę pierwszej stacji ładowania o mocy 1,2 MW w styczniu 2019 roku, następnych dwóch w połowie roku, zaś kolejnych w dalszych etapach realizacji projektu. Do końca 2019 roku VHH planuje uruchomić 48 punktów ładowania. Każda stacja będzie podzielona na cztery moduły o mocy 300 kW każdy, które przekażą energię nawet do 16 autobusów za pomocą punktów ładowania wallbox wyposażonych w złącza plug-in. Zarówno stacje jak i wallboxy są konstrukcji Ekoenergetyki.
Czytaj także: Polskie autobusy elektryczne Solaris będą jeździły po Berlinie
Ładowanie pojazdów będzie odbywało się za pomocą złącza Combo-2 zgodnego ze standardem CCS. Każdy wallbox wyposażony jest w dwie wtyczki tego typu. Infrastruktura dostarczona do VHH będzie wyposażona w inteligentny system zarządzania, który umożliwi ładowanie autobusów z regulowaną mocą.
Zwycięski zespół składa się z polskich i niemieckich reprezentantów Ekoenergetyki. Jest to największy projekt firmy na terenie Niemiec i drugi największy w historii firmy. Większą moc mają ładowarki przygotowywane dla Zielonej Góry, będą miały 10 MW mocy. Także zielonogórski projekt jest droższy od hamburskiego.
- Rośnie rynek w całej Europie, a klienci wymagają zmian, innowacyjnych produktów i optymalizacji kosztów oraz zużycia energii – opisuje rynek prezes Ekoenergetyki Bartosz Kubik. – W Europie jest dużo ofert i naszym ludziom udaje się zdobyć zlecenia, bo mamy dobry produkt – zapewnia.