Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.01.2020 17:30 Publikacja: 05.01.2020 17:00
Foto: materiały prasowe
Maszyny są przeznaczone dla Aerofłotu, który w ramach wspierania rosyjskiego przemysłu lotniczego zgodził się zamówić 100 takich samolotów i zapłaci za nie państwowy leasingodawca. Jak na razie Rosjanie nie są w stanie przekonać zagranicznych linii lotniczych, aby operowały tymi maszynami. Ostatnim przewoźnikiem był meksykański Interjet, który jednak zdecydował się na uziemienie tej części floty w sierpniu 2019. Potem Rosjanie jeszcze kusili norweską linię niskokosztową Norwegian oferując nie tyko kredyt, ale i jako bonus prawo do lotów nad Syberią. Rosyjska prasa pisała wówczas o „prawie pewnym kontrakcie", ale Norwegowie kategorycznie zaprzeczyli. Teraz kontrakt z dostawami dla Aerofłotu zapewni pracę zakładom produkującym Suchoje.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas