Reklama

Ryanair odmawia wypłacenia odszkodowań tysiącom pasażerów. Stanie przed sądem

Ryanair odmawia wypłacenia odszkodowań tysiącom pasażerów poszkodowanych przez ostatnie strajki. Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego wytoczył przewoźnikowi sprawę sądową.

Aktualizacja: 05.12.2018 09:28 Publikacja: 05.12.2018 09:18

Ryanair odmawia wypłacenia odszkodowań tysiącom pasażerów. Stanie przed sądem

Foto: AFP

ala

Z powodu tegorocznych strajków pracowników pokładowych i pilotów Ryanair, irlandzki przewoźnik został zmuszony odwołać mnóstwo lotów. Najbardziej ucierpieli pasażerowie, którzy mieli zaplanowane podróże w końcówce lipca i września. Wielu z nich musiało zmagać się ze sporymi opóźnieniami bądź nie doczekało się w ogóle wylotu. Naturalnie w takiej sytuacji zgłosili się do przewoźnika po należne im odszkodowanie.

Czytaj także: Odszkodowania lotnicze, czyli jak przewoźnicy kołują pasażerów 

Mnóstwo pasażerów spotkało się jednak z odmową. Jak podaje brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) cytowany przez BBC, sytuacja ta przytrafiła się tysiącom Brytyjczyków. Tani przewoźnik odmawia im wypłaty odszkodowania, argumentując, że strajki były „nadzwyczajnymi okolicznościami”, a w przypadku tych wypłata odszkodowań nie obowiązuje.

Czytaj także: Kolejny skandal Ryanaira. Wypłacił odszkodowania w nieważnych czekach 

Zdaniem CAA Ryanair łamie tym samo unijne prawo, które wyraźnie mówi, że strajków nie można zaliczać do sytuacji nadzwyczajnych spowodowanych siłą wyższą, taką jak trudne warunki pogodowe. Pasażerom więc powinno przysługiwać odszkodowanie za opóźnione bądź odwołane loty. Urząd zamierza więc wystąpić na drogę sądową i domagać się należnego zadośćuczynienia dla poszkodowanych podróżników. 

Reklama
Reklama

To oznaczałoby jeszcze większe straty dla Ryanaira, którego zyski już i tak spadły na łeb na szyję po wakacyjnych strajkach.  Irlandzki przewoźnik zajmuje w tym roku niechlubne pierwsze miejsce pod względem liczby odwołanych lub opóźnionych lotów ze wszystkich linii lotniczych. Jak wynika z danych Alternative Dispute Resolution (ADR), do Ryanaira spłynęło aż 30 proc. wszystkich wniosków o przyznanie odszkodowania złożonych przez pasażerów lotniczych. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2018 roku przewoźnik otrzymał ich 6653, ale uznanych zostało zaledwie 1347 wniosków.

Transport
Airbus w kryzysie, Boeing wraca silniejszy. Role się odwróciły
Transport
Rosyjska ruletka lotnicza. Naprawdę strach latać
Transport
Kłopoty z A320 nie mają końca. Airbus tnie prognozę dostaw
Transport
Białoruś znów będzie śledzić tiry z Unii. Wprowadza plomby nawigacyjne
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
To będzie zima stulecia. Wysyp połączeń na polskich lotniskach
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama